gotlänska, rakade, bagare

2008-05-23 @ 23:56:41
ni får ursäkta mig, jag är så trött. Men jag orkar inte gå och lägga mig, (då är man trött, om man inte ens orkar det) Men iallfall, vad var det jag hade på hjärtat, joo juste. Det var lite grejer som jag satt och funderade på och som jag tänkte skriva ner.. först måste jag skriva en rolig historia, den är typ 94,6 år gammal, men ändå - en gammal goding;) 'Det var en gång två bagare, och en smet'.
hahahhaha, den är så enkel, och bara så extremt rolig! :)

Dialekter, jag älskar dialekter, det är så charmigt. Stockholmska är inte speciellt vackert, nej urshabusha. Men tacka vetja  gotlänska, det är ju bara för mysigt. Alla som pratar det verkar ju så snälla. Man låter liksom vänlig, eller hur jag ska säga, xD. Stockholmska låter däremot lite mera otrevligt. hihi. Jag måste flytta till gotland när jag blir stor, så att jag kan lära mig prata gotlänska. Eller i-och-för-sig, det är gulligt på gotland och så, men att bo där på heltid, det måste nog bli lite tråkigt i längden, det är ju så litet. Jag skulle nog få cellskräck, ^^.

Jag kollade på 'Berg flyttar in' idag, carina berg är en stor favvorit. Hon är så cool, hon är liksom bara sig själv, skäms inte för någoting. En mycket skön kvinna. Men i dagens program var hon hemma hos martin stenmarck, och i slutet så RAKADE MARTIN AV HENNE HÅRET! - på riktigt! Jag trodde att det var på låtsas först, men sen såg man att det var på riktigt, herregud. Vilken skandal, snacka om att härma brittan;). Men aja, hon var söt ändå ! :)

Nu ska jag gå och försöka sova iallafall, få lyssna på musik så somnar jag nog på några sekunder:)
- Imorgon blir det grönalund med milia, så måste jag behöver ju min "skönhets-sömn".

Sweet dreams, IDA


Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback