jag är lite efterbliven

2008-05-27 @ 22:11:15
Hallu Hallu,
 En liten sammanfattning av dagarna som gått;

Lördagen: Jag åkte till grönalund med min käre vän Emilia. Hatar att åka buss inne i stan, idag var det ju tjockt med mycket folk. Det kom bussar efter bussar men alla var proppfulla och sen var vi ju typ 100 st som stog vid busshållplatsen som ville åka med. Som ni fattar gick det inte så bra, men efter att vi sett 10 st bussar åka förbi, kom vi äntligen på. När vi väl kom till grönan, började vi med att svulla i oss lite mat. Det var skita mysigt, jag hade kunnat sitta kvar där heeeela dagen. Solen sken och allt var bara underbart. :)
Till middag grillade vi kött och även majskolvar, jag tycker inte om majs men grillade majskolvar är en stor favvorit.
På kvällen kollade jag på melodifestivalen tillsammans med Emma. Skitskitskit, nästa år ska jag åka iväg och hitta på nått kul. Det är ju ändå ingen idé att kolla sverige har ju ingen chans att vinna. Ryssland var ju typ en av dom sämsta låtarna, herregud, hur röstar folk egentligen xD ^^

Söndagen: Det var fint väder idag också så, började dagen med att äta frukost ute på framsidan. Efter det låg jag typ en timme på baksidan och försökte sola lite, sen åkte jag hem till Emilia och vi gjorde inte så mycket, tog det bara lungt utomhus. Vid fyra åkte jag ut till golfbanan för eftersom det var morsdag hade mamma bestämt att vi skulle spela en runda hela familjen. Det gick faktist ganska bra för en gångs skull, jag fick 23 poäng, och för att vara mig är det superbra^^. I morsdagspressent gav jag mamma en skiva med Michael Bolton.

Måndag: Dom ska renovera våran matsal i skolan så från och med idag får vi äta lunch ute, det är ju jättemysigt när det är fint väder, men om det regnar - då känns det ju mindre kul. xD Idag fick vi piroger, ingen höjdare direkt, man mådde bara illa av dom.^^
Juste det var ju provfilmning idag, vi åkte in direkt efter lunch och hittade ganska direkt vart vi skulle. När vi kom dit fick vi sitta och "umgås" lite med dom andra ungdomarna (vilket töntigt ord egentligen). Jag och Emilia hade turen att hamna i samma grupp ;). Men sen efter ett tag så skulle vi göra som det skulle gå till sen i programmet. Vi fick sitta i en ganska liten men mysig studio, det var jag & Emilia och två killar från västerås (Mattias & Mons) och programledaren. Vi fick prata om regler. Vilka regler man har hemma, vilka regler man tycker behövs, vad som händer om vi bryter reglerna osv. Det var ganska kul, men den ena killen sa bara: typ inte, typ inga. haha, Om han går vidare och inte jag, ojojoj, det vore ju helt sjuk. xD Tänk att han åkte ända från västerås för att sitta och säga typ inte.. aja. Det kanske inte är skit långt till västerås, men lite mer än en timme iallafall.
Det gick bra för mig (och emilia) tror jag, det kändes som det. Men vi får väl se, dom skulle höra av sig i höst om man kom med.
Men när vi var klara där, åkte jag och emilia tunnelbanan till centralen, vi skulle börja kolla lite grann på bikini och så. Jag tycker mindre om att prova bikini, det är så jobbigt. av med alla kläder och sen på med det igen. Sen till nästa affär, och så av med allt och på igen. om och om igen xD. Men sen när man äntligen har hittat en så är det så skönt. Jag vill att överdelen ska vara 'trekanter' och tunna band man knyter i nacken. Och sen vill jag ha en lite bredare trosa, men det är dåligt att det brukar inte vara så. Är det trekantstopp så är det mini trosor till. Men aja, får väl leta på, jag ska in till stan i helgen igen. Jag får kolla någonstans där man får "mixa & matcha" ;).
Jag glömde tyvär min plånbok i moppen (som stog kvart i skolan) så jag kunde inte köpa något, men jag fick låna några kronor av emilia för det var nöd, jag behövde köpa ett nytt rött nagelack :D.
Så då var måndagen avklarad också,men sen så har ju flera dagar gått nu, jobbigt då måste jag ju skriva om dom också, haha men okej då , bara för att ni tjatar. (a)

Tisdagen: Tisdag, tisdag.. hmm, idag var som vilken dag som helst, den utmärkte sig inte mycket speciellt.
Förutom att efter skolan var jag med bästaste emmapemma. Det är alltid lika kul, vi skrattade och bara gjorde ingenting. Vi låg ute i solen och lyssnade på musik och laddade oss mentalt inför våran resa till england. Jag kan inte fatta att det bara är 22 dagar kvar tills jag, ida levedal nilsson och emma bolinder kommer att resa helt solo till ön, isle of with. taha ^^, det ska blir så kul, spännande, blablabla och läskigt. Jag är så nervös att nånting ska gå fel. Men det kan jag tänka mer på senare, det är ju tre veckor kvar. ;)

Onsdagen: Fint väder även idag. Men det börjar bli så stressigt alltihopa. Allting ska bli klart i skolan nu innan betyden ska sättas. Och så har vi showen, och allt. Jag längtar verkligen till sommarlovet, så man bara kan slappna av, göra precis vad man vill liksom. Jag längtar till att ha en friheten, taha xD. 
Men imorgon ska jag, jonas, emilia och maria till södertälje och prata i radio. Kanalen heter radio futuro. Vi ska prata mellan 8-9 om sommaren. Så alla som vill lyssna kan antingen lyssna på radio (jag kommer inte ihåg vilken kanal det var) eller på webben, http://www.radiofuturo.se/  Alla som vill kan också ringa in och ställa frågor eller nått sånt till oss ;).
Aja nu tänker jag inte skriva mer om det.. men juste Lotta (sy:on) kom till oss idag. Jag har inte en blekaste aning om vad jag ska välja för gymnasie, det är ju ett tag kvar tills jag behöver ha bestämt mig, men ändå. Jag har ju liksom inte en susning, suck xD. Jag skulle vilja vara jättebra på någonting som jag också tyckte var jättekul, varför är jga inte det?
- jag får skylla på mamma, haha ^^ xD
MIN MOPPE DOG IDAG! det blev något fel på den, men typ ingen vet vad det är för fel, jag har prövat att som går och en kille längre bort på gatan kom över och kollade på den (han är duktigt på sånt) men han kunde inte hitta felet. Och pappa var ute och fixade med den nu på kvällen men den vill ändå inte vakna till liv.. Jag får panik, jag vill ha den tillbaka! Jag blir som handikappad nu, jag har ju vant mig vid det är så smidigt att alltid kunna ta moppen när jag ska nånstans. Men inte nu!!! hahaha, aja, jag överlever väl - hoppas jag xD

Nej nu håller jag på att däcka här vid datorn, och jag ska ju upp tidigt imorgon för jag måste vara klockan 7 nere i vårsta. Så det är nog bäst att jag få min "sönhetssömn" nu, puss och godnatt
Seewt Dreams, IDA


Kommentarer
Postat av: C h r i s t i n e -

Sugen på att tävla och vinna ett fint armband ?

Gå då in på min blogg och läs tävlings reglerna.

2008-08-09 @ 01:07:34
URL: http://christiinek.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback