Livet enligt Emilia...

2008-07-29 @ 18:29:18

Nu har jag inte vart inne på datan på ett tag igen.. Men det har ju faktiskt vart fint väder och sen så var jag i Öregrund torsdag-fredag förra veckan.
Men veckan innan dess så ska jag ta en liten resumé så ni hänger med i livet enligt Emilia.
På FREDAGEN för två veckor sen så åkte familjen in till stan för att äta middag. Vi gick runt på östermalm och så, och sen kom vi till Medborgarplatsen och då bestämde vi oss för att äta där på en utesevering som hette Medis: kök&bar. Efter att vi ätit klart strosade vi runt inne i stan och sen skulle vi åka hem. Men då kom mamma på att hon brukade gå på ett café som hette Solbacken (det hette Solstugan, men mamma blandade ihop det) på Kungsholmen. Så då åkte vi dit och skulle kolla om det fanns kvar, och det gjorde det. Så vi gick in och köpte fika och satte oss på terassen/ballkongen. Det var jätte mysigt!
LÖRDAGEN så hade mamma bestämt med två gamla kompisfamiljer att vi skulle spela golf tillsammans ch sen åka hem till oss och äta middag. Så vi spelade golf hela dagen, det var trevligt hade inte träffat dom på flera år men det var tråkigt att Linnéa inte kunde komma. Hon var i Norrköping och simmade.  Det är fett coolt, hon är kompis med den där tjejen som är 93:a som ska simma i OS!
SÖNDAGEN kommer jag inte ihåg vad jag gjorde xD
MÅNDAG och TISDAG var skit dagar, regn och rusk...
Men på ONSDAGEN blev det fint väder och jag badade i poolen hela dagen!  Min kusin Charlie var här och var med Oliver och vi firade Charlie som fyllt 14 år. På eftermiddagen ringde Emma oh frågade om jag ville hitta på något med henne och Nathali. Så dom kom vid fyra och vi hade det jätte mysigt ;)
TORSDAG morgon åkte vi till Öregrund för att hälsa på på Patricia och Tims land. När vi kom fram så åkte vi in till den lilla hamnstaden för att möta upp dem. Sen gick vi och åt lunch och efter det mjukglass, mums!
Efter det så åkte vi till deras stuga som ligger typ en kvart från Öregrund mitt i skogen för att packa upp allt och sen så åkte vi vidare till stranden. Där hade vi det varmt och skönt, även fast det inte var samma värme som här i Stockholm .
FREDAGEN åkte vi till en liten strand och paddlade kajak. Efter några timmar fick jag typ solsting eller något sånt så vi "tjejer" (jag, Patricia, mamma, Veronica och Tessie) gick ner till "staden" xD
Vi gick i några affärer och sen gick vi och köpte glass igen, mums! ;D
Tessie slukade glassen och hade glass i hela anisktet, gud vad söt den lilla blondtotten är x)
Patricia och Veronica skulle köpa något inne i en affär så jag och mamma fick passa Tessie medans eftersom hon satt i vagnen. Hon märkte inte ens att dom hade försvunnit. Dagen innna had hon vart lite osäker på oss men nu var det som om hon alltid hade kännt oss x)
Lilla Tessie är snart 2 år :D
Sen så gick vi ner till vattnet och satt där och väntade tills Oliver, Tim, pappa och Jocke skulle komma.
När dom kom var väl klockan runt sju och vi var jäte hungriga. Jag ville äta där, det var super fint där(!), men Tessie behövde sova så vi fick beställa med oss pizza hem.
Juste, vet ni hur många snygga killar det fanns där eller?! Helvete x)
Vi åkte he vid nio och kom hem två timmar senare.
LÖRDAGS var jag i stan med min kusin Izabelle och min typ syssling Pernilla, eller vad hon nu är (hon kommer från Finland, och har ingen som helst klädsmak, herregud... Det är liksom pinsamt att gå med henne på stan men vi blev tvingade av mormor..) och det var svin varmt ute! Men som tur var så gick vi inne i Gallerian och i Sergelgången.
Jag har äntligen hittat en liten beige väska, eller jag fick den av mormor, och sen så köpte jag en klänning som jag kollat på jätte länge på MQ men den kostade 700 kr men nu var den på rean och det var 50% ;D
Vi var där till ungefär ett och sen så åkte vi hem till mig och badade i poolen. Senare på kvällen åkte vi hem till kusinerna och åt middag. Jag lekte med Blenda (deras valp) i typ en timme innan Izabelle kom hem från ridningen. Hon är så busig!
I SÖNDAGS så åkte jag, Ida och Johanna till Skärholmen för att köpa present till Emma som vi skulle fira senare på dagen. jag hade köpt en väska till henne dagen innnan men sen så hade Ida panikringt och berättat att hon inte hade köpt någe och ville gå ihop. Sen så ville Johanna det också så då köpte vi utöver väskan, en söt t-shirt och ett lite längre linne. Efter att vi hade ätit lunch så åkte vi till Heron city för att först köpa gott till bion och sen möta Emma vid kassorna. Vi skulle se på Mamma mia- the movie, den var jätte bra!
Efter filmen så åkte jag, Ida, Johanna och Saras bil med Saras mamma hem till Emma.Och Emma och Nathali åkte med Emmas mammas bil.
Vi åt god mat hemma hos Emma och satt och pratade länge. Vi hade jätte kul, och det var roligt att träffa Sara det var ett tag sen.. :)
Sen gick vi ut och gick. Vi träffade på Therese och Ronja nere i Vårsta och sen strosadevi vidare x)
Sen var Sara tvungen att gå eftersom hon skulle åka till landet då på kvällen. Vi gick mot Johannas hus och då släppte vi av henne. Det var shita läskigt när vi gick där fyra stycken i mörkret. Usch, jag lovar att jag hörde en vissling från skogen!
Aja, tack för en underbar kväll bruds! <3
Igår fyllde Emma byxmyndig och fick en moppe! Det firade vi på stranden; jag, Ida och Emma Vi la oss ganska nära skuggan eftersom vi hade kylbagar med oss men eftersom skuggan flyttade sig hela tiden så var vi tvugna att flytta allt FYRA gånger!
Haha, vi hade ett gäng beundrare precis nedanför oss. Det var ett gäng killar i 16-22 års åldern! Haha x)
Som Ida sa; Om vi hade legat nedanför dom så visst så kunde dem sitta och snegla lite på oss men nu satt vi ovanför dem och dom satt verkligen och stirrade på oss! Haha, om det var bra eller dåligt vet jag inte x)
Juste, Amanda kom senare. Äntligen fick man träffa den bruden, hon har suttit på sitt landställe hela sommaren! ;o
Sen när vi skulle fixa med låsen och det på mopparna så fick vi typ tusen myggbett var! Myggorna var små och gröna! Gosh, det kliar som in i helvete fortfarande! Jag är allergisk mot myggor så jag är värsta svullen överallt!
När vi lämnat Emma hos sig så åkte vi hem till mig och åt middag. Efter det så skulle vi komma på något att göra så vi ringde Alicia  och kollade om hon ville göra något. Då kom jag på den brillijanta ideén att vi skulle sova på vår båt. Så jag sprang ner till pappa och kollade om vi fick, och det fick vi!
Så vi checkade om Alicia kunde, och det kunde hon så Ida och jag började packa ner frukost till dagen efter och lite sånt. Sen åkte i ner till ICA och köpte juice, coca~cola, choklad och chips och sen snabbt upp till Ida för att hämta typ tanborste och sånt.
Sen bar det hem till Alle-Balle för att hämta med henne och medans hon packad de sista grejerna så stod jag och Ida och pratade med Alicias pappa Affe x)
Och äntligen var vi påväg till båtklubben!
När vi kom fram så fixade vi med kuddar och hela köret i båten och sen gjorde vi oss hemmastadda. Efter en stund kom vi på att Alicia skulle ha tagit med sig sin dator! Och då ringde hon sin pappa, och han kom och lämnade datorn och filmer till oss, gosh det skulle aldrig pappa ha gjort!
Vi kollade på en jätte bra film som hette "He´s the girl". Han som spelade killhuudrollen var ganska så söt x)
Sen dog datan.. :(
Men vi hade kul ändå. Men efter ett tag ar vi tvugna att gå på toa, och det var kolsvart ute! Men vi vågade oss bort till dasset (usch, jag vet äckligt va?). Men då började Alicia snacka om att det precis var som en skräckfilm, och då höll jag och Ida på att dö och skrek att hon skulle vara tyst när hon berättade hur det skulle ha gått till i en skräckis. Jag vågar liksom knappt kolla på "Scary Movie", hahha!
Vi somnade runt tre och vaknade halv åtta för att det var hävligt varmt inne i hytten. Men sen så kunde vi somna om tills klockan tio över nio.. suck x)
Jag hade världens knäppaste och roligaste dröm men den får ni inte veta. Haha x)
Vi satte oss på badbryggan på båten och solade och sen åt vi frukost. Hur mysigt som helst. Vi åt frukost och så och sen så badade vi x)
Sen vid tolv åkte vi hem. Ida hängde med mig hem och vi åt lunch, chicken bits, ris oh mcdonalds sötsursås x)
Jag åkade spilla ut halva riset från påsen först så det första vi fick göra när vi kom hem var att damsuga... x)
Sen så satte vi oss i mitt rum och såg "Kalle och chokladfabriken", vi skulle egentligen ha åkt ut till Getryggen men sen så blev det molnigt.
Och nu sitter jag här och läser Nemi samtidigt som jag läser Rocky x)
Och funderar på massa saker som tynger mitt hjärta...

He´s the girl               
   söaste Kevin Zegers                               hetaste Johnny Depp ;)<3


Men ni får ha det så bra, pussar E

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback