It's Christmas Time

Idag har julkänslan varit på topp. Vaknade vid tolv och satte mig vid köksbordet där mamma hade köpt julknäcke för första gången i jul. Otroligt gott med julknäcke, julskinka och senap! Sen tände jag alla fyra ljusen på adventsstaken och satte på julmusik. Riktig slappdag med bara film/tv idag. Först kollade jag på Harry Potter och fången från Azkaban, sen blev det Saturday night live: Best of Will Ferrel, efter det kommer jag inte ihåg vad det var jag kollade på men det var någon gullig serie. Mamma kom hem vid halv fyra och då tog hon fram julfika och jag stängde av tv:n för att sätta på julmusiken igen. När vi hade fikat färdigt så gick vi upp på vinden och hämtade julgransfoten, julgransmattan och alla kulor. Och då var det bara att hämta in granen! I år är det den fulaste granen vi haft på fem år, eftersom de som vi brukar köpa julgranar av hade stängt sin blomsteraffär. Tråkigt, då de alltid hade så otroligt vackra Kalle Anka-julgranar om ni förstår vad jag menar! Men vi började i alla fall att klä granen och vid fem ropade Oliver att min älsklingsfilm Grinchen gick på femman. Så nu är julkkänslan på topp, trodde aldrig att den skulle komma iår pga av det hemska regnvädret. Men det gjorde den ändå.
Nu ska jag gå upp till familjen och kolla på Heartbreak Hotel, julen är verligen familjens högtid..
PUSS PÅ ER, EMILIA.

fotade lite idag, ska redigera imorgon.

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback