helt normalt/bög

Jag har precis vart och tvättat bort sminket och även sattit på mig mjukiskläder. Mina ögon vattnas, haha kan man säga så? det låter som att någon kommer med en liten gullig vattenkanna och vattnar mina ögon. Nejmen jag är så trött så ögonen svider och att sitta här framför datorskärmen gör det inte bättre, men jag hade ju faktist inte skrivit nått idag så kände mig lite tvungen eftersom att jag sa at emilia var dålig som inte gjorde det igår ;). Men jag skulle faktist gå in på blocket också, jag ska kolla om någon sälger en skylltdocka eller provdocka, okej det kanske är samma sak men ändå. Man vet ju aldrig, vissa människor är då underliga och lägger ut vad som hellst där.

Lotta som är syo på våran skola var och pratade om gymnasieval idag. Jag blev helt snurrig och ännu mer panikslagen men det får ordna sig. Jag ska boka en tid med Lotta så fort som möjligt också för hon kanske vet vad som skulle passa mig. Här hemma drunknar jag i kataloger om gymnasiet, kanske en katalog om dagen och det finns ju så mycket att välja på!

Nar jag, Emilia och Amanda stod och väntade på bussen idag så pratade vi om skillnaden mellan tjejer och killar. Det finns så mycket saker som när tjejer gör det så är det helt normalt men om en kille gör det så kallar alla honom bög.
T.e.x
Om två tjejer kramar varanndra - helt normalt
Om två killar kramar varanndra - bögar
Om två tjejer pussar varanndra - helt normalt
Om två killar pussar varanndra - bögar
En tjej som har killkläder - helt normalt
En kille som har tjejkläder - bög/transvestit

Nu kommer jag inte på något mer, men vi kom på flera saker vid busshållplatsen.
Ni kanske tänker att så är det inte alls, men tänk efter lite, jag säger inte att alla killar som kramar varanndra är bögar utan det är folks fördommar.

Men Amanda avslutade våran diskussion med:
- Ja, men dom får ju högre lön än oss !

Nu ska jag gå och kolla lite på tv innan jag ska gå och lägga mig
PUSS IDA

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vad fan har hänt med uppdateringen, flickor?! Skärpning!



Btw, jag är bäst. Emelie Svensson går i Kungstensgymnasiet xP.

2008-11-07 @ 19:33:10
Postat av: Emilia

Haha, anonym jag håller helt med dig.

Men jag har varit så otroligt död de senaste veckorna så jag har lagt mig tidigt igår och iförrgår för att få lite sömn iaf. Och nu känner jag mig bättre. Sen så har det hänt ganska mycket just nu. Men vi ska skärpa oss. LOVAR! ;D

2008-11-07 @ 20:08:26
URL: http://emiliaochidas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, ojsan Anonym is moí! xD

2008-11-07 @ 20:55:26
URL: http://mandastankar.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback