IdagIdagIdag

Nu sitter jag här hemma helt slut. Ida somnade i soffan när vi satt hemma hos Mandie och kollade på film. Haha, snuttan xd
Var inte med på idrotten idag pågrund av halsont. Det blev ju inte bättre i halsen direkt igår av att jag gymmade, men det tänkte ju inte jag på.
På idrotten körde dem Spökboll, tjejerna mot killarna, och Razmus i vår klass är en väldigt dålig förlorare så han vägrar alltid gå av plan när han åker ut.
Så Fanny, Jasso, Charlie och Therese blev väldigt irriterade på det. Så de började liksom låtsas bråka med honom (som iofs gick vidare till allvarligt) så ah. Ska nog inte skriva så mycket om det, dem måste lösa det själva. Tycker inte att folk ska lägga sig i andras saker och göra saker större än vad det är!
Vi fick sluta efter lunch eftersom både Christian och Madeleine var hemma idag.
Men precis när Micke släpper oss så går brandalarmet (för andra gången den här veckan..) och han sa att vi inte behövde gå upp och samlas på stora fotbollsplanen så vi ställde oss utanför jag, Ida, Amanda, Charlie och Anton.
Då kommer plötsligt massa lärare och sa att vi inte fick vara där utan måste genast gå upp till fotbollsplanen och blablabla. Självklart tjaffsar vi emot, för vi hade ju slutat och var tvugna att gå in och hämta våra saker bara.
Sen kom Fanny och Rima och ställde sig vid oss, och de andra lärarna hade gett upp.
Men då kom det två stycken till och skrek på oss, och tillslut så gav vi oss och gick till fotbollsplanen men dom bara fortsatte att skrika. Jävla stört!
Och det regnade ute. Suck.

Sen så var vi kvar i skolan och gjorde klart so-filmen. Så skönt att vara klara med den!
Så vi slutade ändå samma tid som vi skulle ha gjort eller tio minuter innan men ändå. Robin och Jocke var också kvar i skolan. Och plötsligt kommer Robin in och säger: HERREGUUD! VI HAR RÅKAT GÖRA SÖNDER VIDEON I KLASSRUMMET!
Och vi bara åhh nej vafan har ni gjort?! Det var film"papper" i hela videon. Men sen så går jag närmre och ser att det är tejp mitt i allt och då drar jag lite i det... Och allt åker ut, de hade bara pillat dit massa film och sen lurat oss. Dumma som vi är så gick vi på det helt och hållet. De höll på och gjorde en sak av film till Brobels bild&form. Haha, kul killar.

Sen så regnade det ju såklart fortfarande när vi gick till bussen, jag försökte ringa mamma så att hon kunde hämta upp oss men det var inget som hon ville, så vi satte oss snällt och väntade på bussen.
Vi bestämde oss för att gå hem till Mandie och göra varm choklad och kolla på film så så fick det bli.
Vi bakade också kladdkaksmuffins, jätte goda! Hihi, jag lyckades även spilla choklad över hela diskbänken, ouups.

Idag fick jag bestämma mat, jag fick bestämma vad vi skulle äta idag eftersom jag har namnsdag. Det blir kött, pommes, café de paris sås och grekisk sallad, mums en klar favorit!
 PUSS PÅ ER, EMILIA.

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback