sitter på mammas jobb och skriver

Tjena tjena
Just nu sitter jag på mammas nya jobb på liljeholmen.
Egentligen skulle jag kanske behövt vara hemma hela dagen idag och plugga igen. Men jag skulle inte ha klarat av att sitta hela dagen framför datorn igen, behövde komma ut lite. Mamma har ju flytta med jobbet och då skulle alla åka in idag och kopla in sina datorer, telefoner och packa ur kartongerna med alla papper. Efter det skulle vi åka in till stan och titta på lite pressenter till Engla, nya adventljusstakar och stjärnor blandannnat.
Men det tar lite längre tid än vad både jag och mamma hade väntat oss så vi har inte kommit här ifrån än.. Dom bjöd på några mackor till lunch och jag tod en med kyckling och curry men den var inget vidare för det var massor med majs och soltorkade tomater.

Den 12 december ska nästan hela klassen gå lucia tåg på en tjej i klassens mammas företag för att tjäna pengar. Idag när vi åkte till mammas nya jobb upptäckte jag att det är i samma hus som vi ska gå lucia tåg. Så mamma har redan berättat det för alla så dom kommer nog också komma mer och lyssna på oss.

Men nu ropar mamma på mig att hon bara har en kartong kvar att packa ur så snart kommer vi här ifrån. När vi kommer hem från stan så ska jag hem till Emilia och jobba hemkunskap, woohoo. Ha det så bra så hörs vi senare.

ps. jag har ju godis och läsk-löfte fram till julafton, men jag har snacka till mig så jag ska få dricka julmust från och med imorgon men jag fuskade lite idag och drack en burk julmust faktiskt. ds.

PUSS IDA

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback