Laxermedel och lim

Idag var det krismöte i aulan med alla 9:or.
Christian kom in med jätte allvarlig min på svenska lektionen och sa:
Alla nior ska sammlas i aulan. Nu!
Shit tänkte jag, vad fan händer? ;o
När vi kommer till aulan står redan jätte många där och väntar och sen släpps vi in. När vi är inne i aulan står rektorn på scenen.
Hon berättar att några har planerat att förgifta maten med laxermedel och sen limma fast toalettsitsarna. Omogna jävlar.
Alla undrade ju hur dom visste det och varför dom skyllde på niorna.
Men dom hade fått in ett tips om att det var några som skulle göra det, och att det var några nior.
Så nu har dom satt in en kollektivbestraffning, man får inte vara ute i korridoren om man har lektion för då blir man hemskickad.
Så fort man ska gå på toa eller hämta något i skåpet måste en lärare följa med.
Alltså suck. Jag tycker att det är så mycket skönare att jobba i korridoren, jag kan koncentera mig bättre då..
Men tänk vad vidrigt om det inte hade upptäckts! Usch, vill inte ens tänka på det.
Och lärarna var riktigt pissed off ska jag säga, och folket garvade åt det. Alltså visst, jag kan erkänna jag satt och småfnissa jag med men åhh.. Suck kom igen, väx upp. ^^
Och man var ju ganska så rädd när man skulle äta soppan idag, så åt bara lite och sen satt jag och knaprade på morötter.
Tihi.
PUSSAR EMILIA

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback