En lång jävla uppsatts

Tycker faktiskt att ni ska läsa, hur jobbigt det än är. Jag var med om en hel massa saker igår.

Okej ska väl skriva lite (haha, det  var tänkt att vara lite från början xd) om vad som hände igår.
Mandie och jag tog bussen som gick 12:12 från Vårsta och bussen som går till Skärholmen kom 12:32 till Tumba, vi var där 12:27 typ men då kom bussen precis när vi ställde oss vid busshållplatsen så vi slapp stå och frysa.
Sen var det en 40 minuter lång resa till SKHLM, helt sjukt att det ska ta sån tid.
Men sen så tar den ju all världens omvägar.
När vi kom fram var vi hungriga som vargar, så vi kastade oss mot mattorget.
Haha, smart som jag är trodde jag att man kunde gena genom Bolagret, så vi virrade runt där i 10 minuter innan vi förstod att man inte kunde komma in till centrum där. Smidigt.
Vi tog en varsin kebabtallrik och sen bar det iväg mot alla affärer.
Prio ett var ju egentligen att hitta en vinterjacka, men jag kollade väl i princip på allt förutom jackor.
Jag köpte iaf två gråa tröjjor, en långärmad, tajt, räfflad från H&M och en med trekvarts-ärmar och som går under rumpan från ONLY.
Sen så hittade jag drömjackan, en PEAK performance men den kostade 3500.
Och eftersom det är lågkonjuktur och massa skit så har vi troligtvis inte råd med det om jag ska ha ny säng och så..
Men jag får väl leta vidare.

Vid 16 snåret var vi trötta och satte oss på ett café och köpte dricka och en biskvi var. Mumsigt.
När vi satt där så ringde plötsligt min lärare Madeleine, haha jag ba wtf?
Hon hade nytt nummer och ringde runt till alla, och sen så sa hon "Emilia medans jag har dig på tråden.. Hur ser en liter ut?"
(Jag och Madeleine satt på matten i fredags och höll på med sånt jag har glömt bort i matten)
Och jag ba: Neeej, skojjar du eller?
HAHA, men jag kom ihåg allt även fast det är lov! Stolt.
Vi såg en gubbe som var jätte lik Gud i Bruce den allsmäktige, fast han som vi såg hade långa rsataflätor.
Haha, men fett coolt ändå. Han är min idol.

Sen så sms:ade jag med alla (Ida, Emma, Sara, Robin och Jocke) om att vi skulle gå på bio.
Robin och Jocke fetdissade oss..

Sen när vi fikat klart gick vi till djuraffären och bekantade oss med lite pippifåglar och kaniner.
Det var mysigt.
Sen så tog vi bussen till Heron för att möta upp Mandies mamma som kom med pengar till det lilla bortskämda barnet xd
Hihi.
Sen så satte vi oss och väntade på att flickorna skulle komma, och det stod värsta hångelparet utanför team sportia, alltså allvarligt man kan väl vara lite easy ute bland folk?
Visst jag tycker att man kan kyssas offentligt, men här vare tal om grovhångel på hög nivå.
Jag och Mandie ba, haha hjälp vart ska vi kolla (bänken vi satt på var riktad mot dem, och alla andra bänkar var upptagna) så vi satt och kollade upp i taket xd
Plötsligt kom Erika klampandes med Sofie bakom sig, vi hejjade och pratade lite om vad de hade kollat på för film.
Sen så var de tvugna att gå.
Så vi satt där och väntade och väntade.. Och tillslut så kom Ida, Emma och Sara.
Vi gick upp och köpte biljetterna och sen bar det iväg till maten.
Jag mådde illa så köpte bara en cheeseburgare och pommes. Åt inte ens upp hamburgaren.
Sen så såg jag en kille. Jag utbrast "Är inte det där..?" men ångrade mig när de frågade vem det var jag menade.
Men sen så såg alla det, det var Fares Fares, haha Sara satt och roglodde på honom non stop hela tiden.
Haha, fast det gjorde många iofs.
Måste vara jobbigt att inte ens kunna gå på bio utan att bli utstirrad.

Sen så gick vi till bion. Det var ju Låt den rätte komma in och den var.. Konstig, men bra. På något wierd sätt.
Men jag tror att jag gillade den.
När man gick ur salongen hörde man verkligen delade meningar om hur den var.
Det var rätt så många unga killar där och enligt dem så sög den.
Haha.
Min lins höll på att ploppa ur tre gånger under filmen, usch.

Jag mådde verkligen inte bra efter bion, kände mig snurrig och illamående.
Min lins höll också på att ploppa ut igen.
Jobbigt jobbigt.
Flickorna köpte glass, det tyckte dom var gott.
Sen så gick vi ner till busshållplatsen.
Vi var i tumba vid 21.20 och bussen hade precis gått 17 över. Typiskt.
Och nästa buss gick inte förens 47, så vi fick snällt stå och vänta på den. Suck.
Vi hörde världens fjortiskommentar:
- När går bussen?
- 47
 -Va?
 -Jag sa 47.
- Jaha, jag tyckte du sa 77. Men jag tänkte klockan går ju bara till 67..


Haha, herregud säger jag bara..

Vi stod i en ring vi tjejer och plötsligt tar Sara upp handen som om hon har en mikrofon och säger viskandes:
Emilia vad skulle du göra om ******* skulle komma nu?
Jag ba: Eh, haha va?
Och sen så säger hon "ah för jag trodde att det var han som kom nu.. men det var det inte."
Och Ida utbrister "Haha, joo det är visst han som kommer!"
Och där kom han med sitt gäng.
Haha, Sara dampade för hon tyckte det var dålig stil att han inte hälsade.
Haha, men vaddå jag stod ju bakom henne och Emma.
Ofta han såg mig xd
Sen så kom bussen och vi hoppade på den.
Några killar som går i sjuan i vår skola hoppade på. Ena killen satt och halsade en öl och de var allmänt störiga.
Haha dom blev avslängda en station innan de skulle av.
Busschaffören ba: "Vilken station ska ni av?" Den ena killen ropar högt tillbaka "LÖVHOLMEN!" och busschaffören ropar tillbaka "Då kan ni lika gärna gå av en station innan.."
Haha, rätt åt dom. Jävla störda ungar alltså.
******* gick också på vår buss, jag såg att han satt och sneglade upp mot oss hela tiden (vi satt längst bak och jag satt ju såklart i mitten, värsta måltavlan...xd)
Men han sa iaf ett "Tja" innan han gick av.
Och haha, precis när jag gick av bussen får jag ett sms: vart hade du varit?<3<3
Haha.
Nu har jag skrivit en lång jävla uppsatts, haha men ni får antingen skita i det eller läsa det. Helst läsa ^^
PUSSAR EMILIA

Kommentarer
Postat av: ida

ååhh fyhelvete emilia, menar du att man ska läsa det här, kommer ta år xD <3

2008-10-29 @ 19:25:21
URL: http://emiliaochidas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Taha Emilia, du får nog läsa igenom det här en gång till hörrö... liksom vad betyder "ärtt" till exempel?

men hujedamej vad vi upplevde mycket den dagen... x)<3

2008-10-29 @ 20:02:08
URL: http://mandastankar.blogg.se/
Postat av: patricia

okej, ****** kanske är lite väl blyg ;)

2008-10-30 @ 10:56:08
URL: http://berglind.webblogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback