lite om min dag i skolan

Tjena Lena med mittbena !
Klockan är nu typ halv fyra på dygnet och jag kom precis hem från skolan.
- Det var en hemsk hemfärd kan jag lova, det har spöregnat typ hela dagen så moppen var superblöt (och jag hade utav någon anledning tagit ur min handuk hur moppen) och sen var det skit läskigt att åka hem eftersom det regnade såg man ju inget xD Nej usch, det var inte det roligaste, hatar att åka moppe när det regnar -.- Men jag överlevde iallafall xD

Skoldagen idag rullade på som vanligt, fast ganska så segt. På so:n började jag och Emilia skriva på manuset till våran film som vi ska göra. Den ska handla om ww2, det ska vara två barn som är uppe och leker på sin farmors vind och så hittar dom en stor kista med massa gamla nyhetsinspelningar från 1939-1945. Skit spännande kanske ni tänker då, men den kommer bli asbra (hoppas jag iallafall), men lite humor måste man ju blanda in, och våran so:lärare gillar ju faktist sånnt xD. Men vi fick välja på att göra massa uppgifter och sen ett prov på det, eller göra en film, alla korkskallar i klassen alltså, klart man väljer att göra en film, daaah liksom xD. nejmen vi måste ju film lite på fritiden sen men det är det ju värt, tycker ju sånnt är kul :).

På spanska lektionen började vi på vårat  projet idag, man ska skriva fyra sidor om spanien, suck. Det kommer jag aldrig klara att göra på bara tre lektioner, kommer få sitta hemma och göra det, men aja, jag måste hålla mitt MVG i spanska, så "fortsätt jobba, fortsätt jobba nananaa.." Det går säkert bra;).

Och sen måste jag berätta om serien vi  började se på engelskan, tahha xD Det var helt sjukt, nån japansk teckna serie, men den var skitkul, jag, razmus, jasso och fanny satt framme i soffan och garvade och kommenterade allt ;) En kille som var helt orangefärgad (brun-utan-sol) hade typ världens största svärd, det var längre än han själv och det hade han som satt fast i hans skärp ;) Lite svårt att förklara, ni måste se den för att förstå, men jag kommer tyvär inte ihåg vad den heter, men jag får ta reda på det sen.. xD

Må så gott !
PUSS IDA

Kommentarer
Postat av: rosanna

haha ojdå :)

2008-10-01 @ 17:58:59
URL: http://toffsfjant.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback