shopping & utelåst

Halloj, Den här dagen började med att jag vaknade hemma hos emilia vid halv elva och det blev nybakade scones med jordgubbssylt till frukost, mums!. Sen åkte jag hem och bytte om för jag skulle in till stan med min moder, för jag skulle köpa en kjol på lindex med lilablommor och hämta min väska på topshop som jag köpte där för en månad sen men den gick sönder så den har varit hos skräddaren, och mamma skulle kolla på kappa och stövlar. Men först hittade jag inte kvittot till väskan så vi missade bussen, men det löste sig för pappa skjutsade oss till tåget.

Jag hittade inte kjolen som jag har letat efter i hela stockholm typ, jag som verkligen ville ha den, blir så irriterad ! Men jag hittade ett par skor idag, ett par platta med ganska högt skaft och som spännen där bak. Jag hittade ett par skitnygga stövlar på wedins med ganska hög klack också men dom var inte riktigt i min prisklass, jag är ju bara en fattig liten tonåring så.. ^^. Men mamma hittade faktist både stövlar och en kappa ;). Till lunch blev det nachos på taco baren.

Men runt fyra så tog mamma tunnelbanan för hon skulle möta pappa, tim, peter, sebastian och calle för dom skulle gå och se på hammar by matchen, men jag jag orkade inte följa med så jag åkte hem själv. Det är verkligen helt sjukt, på söndagar tar det en timme att ta sig fråm stan och hem till vårsta, det är bara för att man måste ta 736 som går runt heeela storvreten. Men när jag väl var hemma och går in på uppfarten så kommer jag på att jag inte har några nycklar, suck. Jag ringer till pappa först men inget svar, så då ringde jag till charlotte och kollade om dom hade våran extra nyckel hemma hos sig. Och hon sa att hon hade en nyckel som kanske var våran så jag gick till dom och hämtade den och sen hem igen men den passade inte. Så gick tillbaka ner till dom ingen. Marcus var inte hemma för han var på golf tävling så jag satte mig i soffan och kollade på film, och efter ett timme kom marcus hem och vi åt middag, sen kollade vi på lite one tree hill och efter att jag vart där i typ tre timmar kom mamma och pappa hem. Så då åkte jag och pappa ner till ica en snabbis och och handlade och jag skrämde livet ur emma vid mjölkkylen ^^. Och sen avslutades dagen med lite ost och kex och te fram för lite "hål i väggen" och "på spaning med bridget jones".

Puss och kram, Ida

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback