fika i tumba

såpp, nu är jag tillbaka från tumba. Jag och mamma hade tänkt att vi skulle gå ner till tumba och ta bussen hem. Men när vi skulle gå så hittade jag inte mitt busskort, så vi fick vända upp-och-ner på hela huset innan vi hittade det, och då var klockan 11.45 och vi skulle träffa lina 12, så vi gick till kassmya och tog bussen där ifrån istället. När vi väl var nere i tumba gick vi bort till fiket, jag tog en foccacia med salami, toppengott :D. Först satt vi och bara hade allmänt trevligt, sen gick jag in med engla i leksaksaffären, hon var helt tokig i pippidockan ;). Och sen köpte mamma en vinterjacka, mössa och vantar till engla, hon blev ursöt, såg ut som en liten "michelin-gubbe";). Sen åkte lina och engla hem till jonny (linas brorsa och min andra kusin) och då kollade jag och mamma runt lite grann och jag hittade en svart ullkappa på h&m som jag vart kär i. Den sitter asbra! ;) Och sen fick jag ett par skinhandskar med en liten rosett på, eftersom jag har namnsdags imorgon :). Jag slänger in en bild på dom senare, men nu måste jag faktis städa mitt rum, det ser hemskt ut och jag har skjutit upp det i en vecka nu, alla mina kläder ligger i fotäljen xD.

Oh juste, fick reda på spanska lektionen i veckan att
Tumba betyder Grav på spanska, vad hemskt! "jag bor i graven" usch, aja ;) ^^
Pusshej ida

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback