A Whole Year


en bild får räcka. gotland 2009.


Januari -
Inte så mycket hände den här månaden. Träffade en pojke. Inte så mycket mer liksom. Trista, tråkiga januari.

Februari -
Det utvecklades med pojken. Vi var och åkte skridskor med klassen där vi hade riktigt kul! De nationella proven började sätta igång där det var väldigt nervöst inför varje prov och vi laddade med kilovis godis och läsk. Jag skaffade lugg. Johanna fyllde 16 och vi överraskade henne genom att baka kladdkaka och dyka upp oanmälda hem till henne. Sen åkte vi även till Romme med skolan. Mamma fick en liten dator och på den vägen blev hon facebook-beroende. Jag och Ida spelade in en låt som heter Brusten Kärlek. Jag, Ida och Alicia satt uppe en natt och kollade på Oscars-galan. Vilket failade totalt då vi somnade under röda mattan... Johanna hade en über rolig fest i lokalen. Pojken försvann.

Mars -
Låten I Already Miss you med The Kooks spelades flitigt. Körde boxning och yoga flitigt. Var på grekisk restaurang med Ida, Amanda och Johanna i södertälje. Det var mysigt. Nina och jag fikade inne i gamla stan på ett "gay-café" som låg i en gammal källare. Fick prata ut med min barndomsvän. Ida, jag och Alicia hade en snödag där vi gick ut i skogen och lekte i snön. Jag fyllde hela 16 bananer. Skitunge. Hade en maskerad med mina närmsta vänner, det var massor med roligt. Vi hade auditions inför Mamma Mia musikalen. Det var musikcafé och Ida sjäng Right Here Right Now med Amanda som spelade piano till. Det var vackert. Det började komma vårkänslor. Solen sken. Vi hade dansträning med alla nior i skolan. Trodde att jag skulle dö men det var riktigt roligt! Hade även stor dans med halva södra Botkyrka senare den veckan. Lika roligt det. Vi började umgås med Charlie. Jag träffade en ny pojke. Vi fick reda på rollerna till Mamma Mia, vi var sprudlande glada.

April -
Vi hade debatt om jämställdhet på scen i klassen på en MM-träff efter en hetsig disskution som hade börjat på idrotten en vecka innan. Det blev vår på riktigt och solen blev bara varmare och varmare. Jag, Ida, Amanda, Alicia och Charlie hade en asiasik middag som slutade med grillning nere i strandparken. Jag och Amanda satt uppe en halv natt och lekte i photo booth efter att vi hade varit på bio. Blev fotograferad av Rosanna, finfina bilder blev det. Grillkvällar i strandparken. Den andra pojken försvann. Amanda klädde ut sig till Paul McCartney, Ida till Bob Marley och Razmus till Elvis när vi spelade in ett muskprojekt. Hade matte-vecka, alltså extra matte varje eftermiddag i en vecka för att jag skulle klara G i slutbetyg. Alicia fyllde år och vi sjöng för henne i matsalen. Hade ett knatte-disco för att samla in pengar till klasskassan, vi hade nog roligare än barnen! Ida hade en mysig grillkväll för att fira att även hon hade fyllt 16 bananer. Det blev Valborg. Kaos. Haha men minnesvärt definitivt.

Maj - Ida och jag började umgås med Marcus, Tommy och Calle och vi badade för första gången den 1 maj i poolen. Många grillkvällar nere i strandparken. Vi tog nästan slut på vedförådet. Vi spelade våran one and only golfrunda för hela året. På lilla banan. Blev fotad med temat 'trash' av Rosanna. Sjukt coola bilder. Vi spelade in vår musikvideo till Singel Och Sökande. Vi övade som crazy people till musikalen. Hade min 'bad boys'-period, där jag umgicks med kanske inte så bra människor. Köpte balklänning. Hade mysig middag hemma hos Joachim med Ida och Robin. Lärde känna Tobias och Niklas. Blev närmare vän med Angelica. Hade grillkväll hemma hos mig med Ida, Charlie, Calle, Tommy och Marcus. You say what what in the but? Bodde en hel helg hemma hos Angelica. Gick på spaa med Ida och våra mammor, väldigt myisgt och uppskattat. Ida och jag bakade cupcakes för första gången i våra liv. Lyckades paja två mobiler inom en väldigt kort tidsperiod. Jag, Angelica, Tobias och Niklas var järngänget. Angelica och Caroline hade födelsedagsfest.

Juni - Vi hade våran avslutningsshow, den slutade i många tårar. Den pojken jag hade varit bra vän med ett tag blev mer än bara en vän. Vi åkte iväg på klassresa på Waxholmen. Där körde vi fångarna på fortet, hade femkamp på campingen, vi bodde i sex-huset och hela klassen körde 'love-bombing'. Det var bal dagen efter vi kom hem från klassresan, den var fullkomligt underbar. Vi dansade så att fötterna blödde - bildligt talat alltså. Min fot blev helt förstörd och jag fick linda in den och haltade i två veckor, men fan det var det värt. Sen var det helt plötlsigt skolavslutning och vi tog farväl till skolan som jag äntligen hade börjat trivas i. Vi grillade på avslutningskvällen hemma hos Josefine. Josefine fyllde år strax efter och det firade vi med saft och bullar! Jag blev bättre vän med Erik. Det var midsommar och det firades med mjukiskläder och massor med gott med Ida. Sen dök även tre pojkar upp, Filip, Filip och Oskar. Sen drog vi till underbara gotland, jag och min bästevän med min familj. En helt underbar vecka med strålande sol och 35+ varje dag.

Juli - Vi badade och solade mycket. Fick ett brev postat till mig innehållandes hår. Jag, Amanda och Ida stack iväg till Amandas land på Stallarholmen som innehöll en medeltidsmarknad och en hel jävla massa mat, godis, chips, läsk osv. Amanda fyllde år den här månaden och jag och hon åkte in till stan och gick på moderna museét och fikade. Vi var på tjejmiddag hemma hos Josefine Örn med nästan alla söta 94:or. Jag gjorde en sak som var jävligt dumt, men det var skönt att ha det gjort och nu var det problemet ur världen. Äntligen! Förlorade en vän för ett bra tag framöver. Jag och min familj åkte ut till Norrtälje till Patricias farmors land och spenderade två dagar där. Ida och jag bosatte oss i en husbil två veckor framöver. Det innebar många äventyr som är minnen för livet. Rosanna gjorde om vår blogg totalt och nu var den faktiskt snygg för en gång skull! Hade spaa-kväll hemma jos Erik med honom, Ida och Filip. De hade fixat så fint så med massor av frukt, grönsaker, dricka och ljus överallt. Ida och jag rörde oss mot Göteborg med två dagar av shopping, Liseberg och vi träffade våran vän Pontus.

Augusti - Jag var beroende av Chicken Sweet and Sour Wrap denna månaden. Vi var ett gäng tjejer och såg Lady GaGa, och hon var helt fantastisk. Vi åt en glamorös middag beståenda av McDonalds i Kungsträdgården vid fontänen. Jag och Rosanna hade en helt crazy bakdag. Åter iväg till Göteborg men denna gång med hela min familj för att kolla på Madonna. Vi åkte hela tjejligan till södertälje till Idas arbetskompis Bill - haha den kvällen var helt knasig. Jag och Nina åkte in till Djurgården på en nattlig korvgrillning. Jag, Ida, Amanda, Emma, Fredrik, Caroline och Josefine var sorligt nog på Ung08 och där träffade vi Matti, Zack och Tobias. Vi, jag, Ida, Josefine och Emma, tältade två nätter ute vid Skansundet. Första natten var underbar med sol långt in på kvällen, den andra så spöregnade det och det var inte lika mysigt. Vi hade en 'sista' riktig grillkväll hemma hos mig. Vi var på The Voice och det var inte lika roligt som vi minns att det hade varit. Vi började gymnasiet. Herregud vad vi var nervösa och rädda men det visade sig att det inte var så farligt. Lärde känna Matti, Henke och Anton. Jag blev riktigt förkyld på något konstigt vänster. Vi firade Emma och det var en riktigt rolig kväll. Lärde känna Jacob och Olle. Vi fikade mycket med Henke, Matti och Anton. Carro, Elin och Charlie blev de som vi umgicks mest med i skolan. Hade en riktigt rolig fest.

September - Jag färgade håret. Vid det här laget var luggen borta sen länge, typ maj, och jag var superblond efter sommarens solblekning. Det gick runt en del rykten. Ida och jag bråkade, måste nog varit hemskaste delen på det här året. Jag och Josefine blev närmre vänner. Niklas och jag blev vänner igen. Jag var fortfarande riktigt förkyld. Åkte iväg på Håkan Hellström med Henke och Jacob. Det var underbart. Jag hade knappt någon röst. Jag hade en heldag inne i stan med Niklas. Nästan alla tjejer i klassen åkte in till stan och fikade. Jacob och jag blev bättre vänner.  Ida och jag slutade att bråka. Hade fotbolls- och pizzakväll hemma hos Jacob med ett gäng grabbar. Jacob och jag hade våran idolperiod och satt över telefon eller var hemma hos varandra och diskuterade allt som hände. Det var kräftskiva i grannskapet och Henke sällskapade med mig, senare kom Jacob och vi hade en rolig kväll vi tre. Det var en del roliga fester. Min lillebror fyllde 15. Det var friluftsdag på Sjödal och våran klass var utklädda till Sverige supportrar. Angelica hade pyjamasparty. Och Caroline hade inflyttningsfest. Vi tog klassfoto.

Oktober - Jag lärde känna Viktor. Vi var på en riktigt rolig fest i Huddinge där vi lärde känna cp-gänget! Stella fyllde 16 och hade en mysig tjejmiddag. Ida började skriva dikter i bloggen. Jag blev beroende av facebook-spelet Zebra Tower. Fest igen. Fotboll också. Köpte min  Boomerang jacka, kärlek vid första ögonkastet. Vi var utklädda till fjortisar, jag, Ida och Josefine. Det blev ett efterlängtat höstlov. Amanda och Josefine började blogga. Angelica lärde mina föräldrar hur man spärrade mobilen på 500 kr så jag var utan mobil en halv månad eftersom jag redan hade översrkridit den gränsen. Jag köpte världens snyggaste skor.

November - Hade världens kickass Halloween-fest. Jag och Ida skolkade för att plugga till spanskaprovet (förlåt mamma). Jag fick julkänslor. Önskelistan började därför att skrivas. Jag och Lina sov över hos Rebecka efter att vi hade ätit på restaurang och haft en mysig tjejkväll med chicflic-filmer, kladdkaka och chips. Jag blev kär. Startade en till blogg. Jag såg Saw VI på bio. Jag, Ida och Josefine hade en knäpp kväll här hemma. Vi drog oss upp tidigt som fan på en söndagsmorgon för att kolla när Henke spelade handboll. Tog SI sprutan. Hade ont som fan i över två veckor. Jag, Amanda och Angelica var på förhandsvisningen av New Moon en torsdagnatt, det var underbart. Mamma och jag var på en mysig julmarknad i Taxinge. Färgade utväxten. André fyllde år, han fick en rosa skotelefon. Vi tyckte att den passade honom.

December - Skolan sög. Ida och Charlie sjöng på ett MM-café så det blev återbesök på gamla Broängen. Man märkte att man inte saknade det så mycket egentligen. Ida och jag hade en juldag och åkte iväg och köpte alla julklappar. Vi fikade på Sturekatten och åt på Tacobar med Henke och Matti. Träffade Fanny och Louise för första gången på 'riktigt'. Vi tillbringade fyra timmar i Angelicas kök en lördagkväll med att kolla igenom hela skolkatalogen. Jag gjorde om i mitt rum. Jag och Amanda fotade på Brobel. Jag, Ida, Josefine, Amanda, Felicia, Fanny och Louise var på lokalfest i Södertäljehamn, det var awesome. Allt gick åt helvete dagen efter. Jag insåg hur mycket Josefine, Ida och Amanda betyder för mig, att jag aldrig skulle kunna klara mig utan dem. Snön kom. Heartless. Alla bussar och tåg var i princip inställda. Det blev jullov, åh älskade jullov. Pulkaåkning för hela slanten. Jag kollade på många filmer. Jag och Rosanna hade vid det här laget blivit riktigt bra vänner. Julafton och hela rubbet, mysigt. Annandagsrea med Ida, Amanda, Josefine och Fanny. Spenderade många dagar med de fyra underbaringarna. Mina knäpphuvuden. Jag hade tv-spelskväll med Rasmus, Mikaela och Mattias. Jag fick tillbaka en saknad vän på sista dagen på året.

Helvete det där var mitt år. Fan vad minnen som kom när jag har halvläst igenom hela bloggen under året som gått. Kan inte förstå hur många människor som kommit och gått. Hur mycket jag har upplevt. Hur mycket jag har utvecklats som människa... Vi hoppas att nästa år blir så mycket bättre.

2010
vilket jävla nummer va?


Kommentarer
Postat av: Rosanna

Hih vad rolig den var att läsa :D! <333

2009-12-31 @ 14:55:34
URL: http://toffsfjant.blogg.se/
Postat av: Världens bästa Louise

stor eloge till att du orkar skriva allt det där :D och våran kväll den fredagen är fan oförglömlig! såå kul och hoppas det blir fler finfina kvällar och synd at jag inte kan vara med ikväll, blir middag med familj och släkt istället :/ :D



Gott nytt!!

2009-12-31 @ 15:00:58
URL: http://norlins.blogg.se/
Postat av: johannapanna

de är sickt va mycket du kommer ihåg haha :P

2009-12-31 @ 15:20:22
URL: http://typjohannas.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback