Brusten kärlek ...

Om någon vecka kommer folk från musikhögskolan till våran skola och vi ska få göra egna låtar tillsammans med dom. Vi fick göra det i sjuan också men den här låten ska bli så mycket bättre, det har jag lovat mig själv!
Texten ska vara klar innan dom kommer så att vi kan lägga ner mer tid på själva musiken/melodin. Här är min och Emilias låt text som vi skrev i veckan. Den handlar om en tjej och en kille som har varit tillsammans ganska länge men sen så berättar killen att han har blivit kär i någon annan. Tjejen blir sur på honom och förstår inte hur han kunde göra så mot henne. Men han tycker att det är hon som har gjort fel och inte har gett honom tillräckligt med kärlek så att han var "tvungen" att få det från någon annan. Det är lite svårt att förklara men läs gärna texten och säg vad ni tycker, både om det är bra och dåligt! :)



Brusten kärlek
Av: Ida & Emilia

VERS
(Tjejen)

När du berättade att ni två var kära
Fick du mitt hjärta att stanna
Det var allt jag kunde bära
Jag trodde känslorna var sanna

Att allt bara kunde försvinna
Längs min kind rinner tårar ner
Du fick mitt hjärta att brinna
Jag trodde åren skulle bli fler

Hur kunde du göra såhär
Det var ju dig jag hade kär


REF
(Tjejen)

Det är aldrig bara ens fel
Att något sådant här kan hända
Båda har vi gjort vår del
Det är för sent att vända
Men en gång gjorde du mig faktiskt hel

Brusten kärlek…


VERS
(Killen)

Jag var bara som luft
Du kunde inte mig se
Det blev alldeles för tufft
Det var ditt fel att det kunde ske

När du ingen kärlek ville mig ge
Timmarna tillsammans blev för få
Att kärleken var slut var något jag fick inse
Jag var tvungen att gå

Hur kunde du göra såhär
Det var ju dig jag hade kär



REF
(Killen)

Det är aldrig bara ens fel
Att något sådant här kan hända
Båda har vi gjort vår del
Det är för sent att vända
Men en gång gjorde du mig faktiskt hel

Brusten kärlek…

VERS
(Tjejen)

Nu när jag hör din röst
Tänker jag tillbaka på gamla tider
Det gör så ont i mitt bröst
Jag vet att vi båda lider

(Killen)
Allt nådde sin gräns
Vårt förhållande gick i kras
Efter allt som sas
Nu vet jag hur brusten kärlek känns

REF
(Båda)

Det är aldrig bara ens fel
Att något sådant här kan hända
Båda har vi gjort vår del
Det är för sent att vända
Men en gång gjorde du mig faktiskt hel

Brusten kärlek…

STICK
(Tjejen)
Jag är kär i det vi en gång haft
Men allt tog slut med sådan kraft

(Killen)
Mina känslor till dig är så svåra
Med dina ord du mig såra

(Båda)
Men du kommer alltid finnas inom mig

REF
(Båda)

Det är aldrig bara ens fel
Att något sådant här kan hända
Båda har vi gjort vår del
Det är för sent att vända
Men en gång gjorde du mig faktiskt hel

Brusten kärlek…

PUSS IDA

Kommentarer
Postat av: saga

skitbra text :D ska bli jätteskoj att höra resultatet sen!

vem ska sjunga killens grejer? :)

2009-02-07 @ 17:35:39
URL: http://sagaah.blogg.se/
Postat av: Emilia och Ida

Svar: Tackar Tackar! Vi vet inte riktigt, än men vi tror att det blir Elis eller André :)

2009-02-07 @ 20:27:43
URL: http://emiliaochidas.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback