Godnatt 90 gånger om dagen

hallu,
jag var hemma från skolan både igår och idag men nu känns det mycket bättre. Jag har bara legat död i soffan och pressat dom första 16 beck-filmerna ( ja, jag är beroende(a) ). Men imorgon måste jag till skolan för jag klara inte att vara hemma en dag till, får panik snart. Jag känner mig så ofräsch och det kryper i kroppen liksom.

Snällaste Johanna kom hit en sväng på eftermiddagen och lämnade mina spanska böcker och så, vi har nämligen prov på fredag. Jag känner mig inte speciellt redo för det, kan inte så mycket och imorgon kommer jag inte hinna plugga så mycket heller. För jag har utvecklingsamtal och sen ska jag träna, men det löser sig nog.

Kollade en liten stund på en dokumentär på fyran som heter "Godnatt 90 gånger om dagen". Stackars människor! Dom lider utav en sjukdom som jag inte kommer ihåg vad den heter men den gör att personerna kan somna när som helst. Det kanske inte låter så farligt men om ni tänker efter lite så förstår ni nog hur hemskt det är. Dom kan inte göra något ensam eftersom att dom kan somna när som helst. När dom är i ett köpcentrum kan dom bara ramla ihop på golvet och somna. Det är ju både jobbigt och pinsamt, alla stirrar på en. Dom kan inte ta ett bad eftersom dom kan drunka, dom kan inte heller köra bil eftersom att dom är en fara för både sig själva och andra. En person som har den här sjukdomen kan somna runt 100 ggr per dag, herregud.

Jag får lite dåligtsamvete eftersom jag går och klagar på så mycket, jag förstår nog inte riktigt hur bra jag har det.
Det finns faktiskt folk som har det värre.


PUSS IDA

Kommentarer
Postat av: tzatziki

Jag såg också den här dokumentären "godnatt 90 gånger om dagen" och tyckte det var mycket intressant då jag själv väntar på svar om jag lider av "Kataplexi". Själv lider jag inte av något extremt utan jag arbetar ju full tid utan några som helst problem och kör bil vilket jag inte har några som helst problem med, bortsett från att jag kan bli väldigt trött när jag kör ibland. Dock hanterbart så jag kör av någonstans och slutar ögonen i 5 minuter. Det finns dock medicin för just tröttheten, som tur är.



En bra länk! http://narkolepsi.nu/patientberattelse/



Ha de!

2009-02-17 @ 01:12:52

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback