Stay And Bleed


Är trött as hell,

Chaachaa (höhö Emilia). Den här dagen har mitt humör åkt berg-och-dalbana. Vi kan ta dagen från början.. Jag vaknade av att mamma kom in i mitt rum och typ skrek. Mitt alarm hade tydligen ring och ring utan att jag vaknade så hon undrade om jag levde (och vart plattången var). Jag brukar ha problem med mina öron och har haft lite lätt lock i ungefär en vecka nu. Men det har jag kunna leva med, men nu?! Hör nästan nada och kan absolut inte äta samtidigt för då hör jag bara hur jag smaskar, jättemums kan jag lova er. Men så jag höll på att skölja mina öron hela morgonen men det blev inge bättre för det. Så blev på jättedåligt humör för jag hörde inget, var astrött, mitt hår var förjävligt, plattången var hos Emilia, hade inga kläder och är i fel vecka - perfekt kombination or not. Så skällde på pappa att allt var hans fel. Åkte till skolan och gick in på vårdcentralen som ligger i samma hus som skolan. Jag går in och tar en nummerlapp och sätter mig och vätar en liten stund och senare blir jag inskickad till en gubbe. Jag börjar berätta för honom om vad jag har för problem - Hör ingenting. Jag vet inte om han också hörde dåligt och inte förstod att jag var döv, men han viskar så lågt att jag knappt hade hört något i vanliga fall. Efter ett antal VA? lyckas jag förstå vad han säger men han vill inte göra något åt mina öron. Jag bad nästan på mina bara knän att han skulle skölja ur mina öron för han sa själv att jag hade vaxproppar och det kan man skölja lite med någon specialgrej så är det klart sen (har fått det en gång förut). Men icke sa nicke, han tyckte antaligen inte om mig och njuter säkert utav att veta att jag går runt som ett ufo och inte hör ett skit av vad min omgivning säger. Nej nu är jag lite väl grinig kanske, förlåt (a). Men mamma ringde till vårdcentralen i tumba istället men dom hade ingen tid förens på onsdag.  Så får gå runt som en liten tant på 23243 år och säga vaaah saa duu? en dag till. Men det är ju kul att pröva på hur det är att vara nästan döv också, lite spännande sådär. Pröva på något nytt. Jomen absolut. Var på lite halv konstigt humör hela dagen och började gråta några gånger till och med. Efter skolan åkte jag till huddinge gymnasium och skulle hälsa på Amanda, Josefine och Fanny. Men när jag kommer dit så var deras lektioner inställda för deras lärare var sjuk. Så jag, Amanda, Josefine, Fanny, Simon och Carl gick ner till Huddinge centrum och fikade. Det var riktigt trevligt må jag säga. Säger bara regnskog, höhöhöh eller med uuusch kanske. Åh herregud det här blir en hel bibel nästan så blir liten snabbspolnig här på slutet. Men efter fikan åkte jag, Amanda och Josefine hem till bitterfittan aka Angelica en stund och efter middagen åkte jag och pappa iväg och köpte TV till mitt rum! Underbart att köpa dyrare saker för pengar som jag själv har jobbat hårt för! Nu säger vi godnatt och titta viktor det blev faktiskt ett inlägg tillslut hihi.

 


Kommentarer
Postat av: emma

jaså ida, brukar du ha lock för dina ögon ? ;) xD <3

2009-10-12 @ 22:23:17
Postat av: Johannapanna

du borde va stolt jag läste heeeeeela din långa bibel;)

2009-10-12 @ 22:29:28
URL: http://typjohannas.blogg.se/
Postat av: angelica

men skit på dig, bitterfitta kan ju du vara ! din döve jävel :o men du vetu :o jag älskar dig min prinsessa ! :D <3<3

2009-10-12 @ 23:19:31

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback