HOLD ON LITTLE GIRL

Japp, nu är det varken Ida eller Emilia som skriver. Utan det blir ett "gäst inlägg", men kände att jag bara var tvungen att skriva av mig. 
Men jag läste precis en kompis blogg och hon en text där som jag tog åt mig och kunde inget annat än att hålla med i det hon skrev. Men läs själva och säg vad ni tycker :

En dag, vem vet, en dag kanske du får dina drömmar uppfyllda om du har tålamod och viljan att få det du vill.
Men du måste se det ljusa i det jobbiga, glädjen i varenda vinst du tar på vägen dit.
Enda gången du ska backa är när du ska ta sats för att kämpa, kämpa dig vägen igenom!
Det finns ingen som säger emot din dröm, det finns ingen som hindrar dina mål.
Jag vet vad jag vill och jag ska kämpa, kämpa tills jag vunnit.

_______________________________________________________________________________________________________

Jag tänkte berätta om en tjej, som är en av anledningarna till att jag står här i idag och är den jag är.
Jag ska inte skriva så långt, utan ska försöka göra mitt kortfattad. Jag lärde iaf känna henne när jag vi både var runt 5-6 år. Vi har alltid varit kompisar och gått i samma klass, fram till att vi skulle börja högstadiet. Vi gick i samma skola, men pararell klass. Jag trodde aldrig att vi skulle tappa kontakten, vilket vi inte heller gjorde! Sommaren 2008, gjorde vi det igen. Vi åkte för tredje gången iväg, utan andra kompisar och föräldrar, iväg tillsammans bara hon och jag. Denna gång åkte vi till England på språkresa, till en ö som heter IOW. Där var vi i TRE veckor, och hade så sjukt roligt tillsammans. Det går inte beskriva hur underbart det var där borta! Herregud vad alla grät på flygplatsen när ni skulle hem .. Men denna resa gjorde våran vännskap ( som redan vad tajt), ännu tajtare! Nu har vi börjat gymnasiet och är lika bra vänner. Fast vi har nu börjat olika gymnasium.. Jag har bara en tanke och det är;  Ta aldrig någonsin henne i från mig ! Jag tror alla fattar nu att jag självklart pratar om Ida Levedal Nilsson. Du är en vän som jag alltid kan räkna med. Ett sms och 3 minuter efter står hon utanför min dörr. Du ska veta att jag finns alltid här och lyssnar på dig om du behöver, fast det har du väl märkt nu ? Du är en sån enkel och speciell person, det är verkligen Hakuna Matata med dig ! ( IOW, remember?) Men jag älskar dig bäste vän och en bättre vän får man leta efter. Allt som händer nu, kommer lösas. Och jag ska göra allt som står i min makt för att hjälpa dig. It's you and me, and nobody else. <3

(klicka på bilderna för att se dom större)


/ Nu ska jag inte skriva något mer, måste gå och sova ..
Men jag kommer säkert tillbaka någon gång, och hoppas att det var okej att jag skrev här.
XOXO emma bolinder










Kommentarer
Postat av: Micc

Ni är så söta! <3

2009-09-08 @ 09:41:04

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback