Take Me Away


fyfan vad jag älskar er två.


Dagen i skolan gick väl bra. Jag, Johan och Tobbe flummade som vanligt på lektionerna. Efter skolan skulle jag vänta tills Angelica slutade och hon gjorde inte det förens 16.00 och jag slutade ju 14.40, så jag underhöll mig själv först med att umgås med mina pojkar Henkelicous, Biffäään och Anton (höhö).
Sen kom min kusin förbi min skola eftersom att hon skulle träffa sin kompis så vi satt och pratade lite, trevligt like usual.

Efter det var det dags för henne och hennes vän att gå så jag gick och satte mig på McDonalds och köpte en torr och äcklig kanelbulle och en liten cola (farligt att gå i skolan nära ett hyfstat stort centrum...) och lyssnade på musik. Hade tänkt plugga men som den underbara människa jag är så lånade jag ut min penna till Henke utan att tänka på att det faktiskt fanns en anledning till att jag hade den i väskan...

Menmen, satt och sms:ade med Henke, Angelica och Niklas. Pratade lite i telefon med Nisse också, min lilla gullunge! Angelica ringde äntligen och sa att hon hade slutat och bad mig att gå och köpa Japp och Coca-Cola till henne, haha godisråtta. Matti kom och mötte mig eftersom att han skulle hem till mig och hämta sina väskor som han glömde här i helgen eftersom att jag absolut inte fick ta med dem till skolan av någon anledning... Men när vi kom till Tumba kom jag på att jag inte hann åka hem, haha så stackarn hade tagit ett senare tåg i onödan. Han hade lånat min iPod på tåget förresten, och "råkade" få med sig den hem... Hmm, ungen har tjatat i över en vecka att han vill låna den. Jaja, nu fick han som han ville i alla fall.

Jag och Angelica åkte hem till henne på en buss full med gamla gnälliga kärringar och gubbar som blev förbannade på busschauffören för att han gjorde sitt jobb och skulle vänta in en annan buss... Suck.
När vi kom hem så gick jag ner och började plugga i Angelicas rum och hon skulle vara barnvakt så hon sprang iväg till bussen igen efter 10 minuter för att åka och hämta barnen på fritids.

Vid halv åtta kom min gullunge gåendes i regnet och jag kastade mig ut och hoppade på honom och bara höll om honom en lång stund. Ni kan inte förstå hur mycket jag har saknat den där människan... Och gud vad han har förändrats! Han hade vuxit jättemycket på längden, fått mörkare röst och blivit biffigare. Och håret hade börjar växa ut igen (ni kommer väl ihåg vad som hände i sommras?), söt som vanligt var min gullunge!
Vi satt och pratade en massa, det var ju huuur länge som helst sen vi träffades ju! Så det var mycket att gå igenom, men ändå gick vi kanske igenom knappt 5% av allt som hänt haha. Sen låg vi och kollade på Hur man blir av med en kille på 10 dagar, så supergullig film ju!

När vi låg där och kollade på filmen och jag kollade på mina älskade vänner så tänkte jag på hur lycklig jag var i det ögonblicket och hur mycket jag älskar de två. Fick världens gulligaste sms från Niklas när jag skrev det till honom senare.

Vid 22-tiden så började både jag och Niklas röra oss hemåt och Angelica följde mig ner till Vårsta. Det spöregnade och blåste storm ute, uschamig! Min halsonda och hosta blev ju inte direkt bättre av det om vi säger så... Men fick låna ett paraply av Angelica i alla fall dock så var jag dyngsur och kall när jag kom innanför dörren ändå men det hjälpte lite haha!

Satt och pratade med mamma ett bra tag innan jag gick och la mig i sängen, och nu har jag pratat med världens bästa Anton. Han är ju för underbar den pojken. Jag kan knappt prata nu och har sjukt ont i halsen så jag stannar hemma imorgon. Har lite böcker hemma så får jobba här.

Men nu ska jag sova, och förlåt för ett alldeles för långt inlägg. Puss godnatt.

Kommentarer
Postat av: Tina

Mina älskade, Emilia och Ida! Ta hand om varandra ,det finns bara en av er<3

2009-09-04 @ 08:45:02
URL: http://[email protected]
Postat av: Tina

Snart kommer alla proven. Då gäller det att du inte har flummat, lilla gumman.

2009-09-04 @ 08:47:00
URL: http://[email protected]
Postat av: klangish

hihi emilia:) Allt för dig:)<3

2009-09-04 @ 18:31:53
Postat av: Gullungen :P

hade saknat dig otroligt mkt emilia du skulle bara veta (dig med angilica) vi måste träffas snart igen <3

2009-09-04 @ 21:34:42

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback