Feeling Low


langar en såndär söt bild.


Heiiii. Här kommer gårdagen serverat på ett silverfat - vi hade föreläsning om datorberoende i någon timme på HGY, gick tillbaka till Sjödal och hade lunch för att sen ha disskutioner om föreläsningen i klassen. Slutade den underbara tiden 12.15. Fler sådana här dagar tack!

Ida och jag begav oss till hufvudstaden och kollade runt i butiker. Vi fikade en ohyggligt dyr fika på Vetekatten. Sturekatten är typ 10000 gånger bättre! Vi blev hungriga efter lite mer tittande i butiker. Det som följde med mig hem var tre tröjor och två håraccesoarer.

Vi gick till tågen. Tumba-tåget kom aldrig. Men tiden stod kvar. 17.23. Klockan var 17.27. Slöddertälje tåget kom. Vi gick på. Skiten åkte aldrig. Helt plötsligt utropar högtalaren "Tåget på spår 14 är inställt.". Vi ber till gud att vårat tåg inte är på spår 14 fastän vi visste att det var det. Diverse svordomar flög ur oss. För kort därefter ser vi att a l l a tåg till Södertälje är inställda. Det hade hänt en olycka på Söder. Kul.

Vi panikringde till mamma och frågade vad vi skulle göra. Hade ingen större lust att övernatta på Stockholms frusna gator. Alternativt ta in på hotell. Det sistnämnda var vi däremot lite mer pepp på. Mennnn. Mamma sa att vi skulle ta tunnelbanan till Fruängen så skulle hon vara snäll och hämta oss där. Det var såklart kaos i tunnelbanan.

Och på motorvägen. Så mamma bad oss sätta oss på tunnelbanan igen och åka till Fittja. Precis när dörrarna ska stängas och vi ska åka iväg ringer mamma och säger att vi ska hoppa av.

Sen kom världens bästa mamma och hämtade oss. Sprang in i huset snabbt som in i helvete. Kastade på mig träningssaker. Åkte iväg och hämtade Ida och Gittan och sen var det gym för hela slanten.

Kom hem till 21.30 och då fick jag äntligen sätta mig ner och äta. Var hemskt hungrig. Fastande framför datorn. Duschade vid 23 och gick och la mig 00.10. Intressant huh?

Idag har jag klippt och färgat håret. Blev nästan ljusbrunhårig. Jacob sa nej. Då sa jag okej. Han är den som brukar vara ärligast. Bäst att lita på honom. Så är fortfarande blond. Puss nu blir det tacos.


Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback