Regnskit...

2008-07-18 @ 00:42:25

Idag var jag med Ida och Johanna. Det var super mysig, vi hade planerat allt. Vi skulle ha med oss lunch och lite sånt för att haen trevlig picknick i Brosjön.
Ida och jag kom dit först (det var folktomt där.. undrar varför? x) ), klockan 12, eftersom Johanna skulle passa sina småsyskon tills klockan 12 och sen så var hennes föräldrar lite försenade. Så vi började lägga ut filtarna, tog upp högtalarna och så. När det plötsligt börjar regna men som tur var så hade vi förberett oss för det så vi hade med oss paraplyn!
Det regnade i 30 minuter och vi klarade oss utan att bli blöta! Precis när de sista regndroppana föll så kom Johanna på sin gula moppe. (Haha, mitt tangentbordär helt konstigt så den missar bokstäver hela tiden, och jag råkade skriva: kom Johanna på sin gula mopp. Bara jag som ycker att det är skita ul? xD)
Så vi började äta vår medhavda lunch, jag och Ida hade båda två kötbullsmackor, mums, och Johanna hade nån macka med skinka och fetaostsås. 
Vi satt och pratade om Idas språkresa och lite allt möjligt är det började regna igen... Suck.
Men det var över efter ca 10 minuter och solen började tillochmed spricka fram och det blev varmt. Men det var så till oh från, ena sekunden vardet soligt och varmt och andra så var det moligt och kallt. Sveriges väder, vad ska man säga?
Sen satt vi där och spelade yatzy och hade det allmänt trevligt. Jag hade tagt med mig kladdkakan jag bakade i tisdags till när Anita och Uffe kom på middag.
Klockan börjad väl närma sig 15.15 tror jag.
Och då ringer mamma och säger att hon ser jätte svarta moln som är påväg över oss. Jag kollar upp i himlen åt vänster där det är blått och fint och säger: Men det är ju jätte fint väder...
Och sen så kollar jag till höer och jävlar vilka mörka och stora moln det kom emot oss. Men Ida och jag sa bara nää men vi klrade oss i början av dagen, vi blev inte ens blöta, så vi drar ihop våra underlagsfilar mot oss, sätter runt våra filtar runt våra axlar, tar upp paraplyna, sätter oss under dem och samlar alla våra saker under paraplyna och inväntar regnet.
Det hade kommit lite folk när det var fint väder, och de började samla ihop sina saker och gå hem. Och vi satt där och tyckte vi var jätte smarta som skulle vänta ut regnet.
Så, regnet börjar komma över oss, och det SPÖREGNAR jag lovar regdropparna var 5 cm stora i omkretsen! Det bara smällde i paraplyna när de ramlade ner på oss och et regnade så mycket att det droppade så fort från paraplyna in på oss. Vi hade paraplyn, och blev dyngsura!
Så vi började lägga alla våra saker i våra väskor, men lämnade kvar underlagsfiltarna, och sprang emot skydd i skogen.
Ida hade inte på sig sina skor när vi satt på filtarna och orkade inte sätt på sig dem så hon sprang barfota och blev alldeless lerig. Så vi stod där inne i skogen md paraplyna över våra huvuden och väntade på att regnet skulle försvinna.
Det tog väl 40 minuter innan det var över. Eller över och över, det duggregnade fortfarande när vi gick mot mopparna igen och la i våra saker och packade ihop våra dyngsura filtar.
När jag kom hem var klockan fem över fyra och vi hade bestämt oss för att vi skulle träffas senare på kvällen också. Och jag skulle laga maten idag, pannkakor, så jag började göra det så fort jag kom hem. Jag var klar vid ca 17, jag hade stekt pannkakor och gjort färsk jordgubbssylt.
Jag satte mig framför tv:n och kollade på Simpsons och Family guy när ag åt min middag. Min familj hade ätit lunch vid 15 så dom var ju inte sugna på middag vid 17.
Jag kollade med Johanna vad vi skulle göra och vart vi skulle vara. Vi kom fram till att vi skulle gå ner till Vårsta "strandpark", men först köpa dricka och nåt att äta på.
Jag skulle ringa Alicia också och fråga om ho ville hänga med, det ville hon men det skulle ta ett tag men det gjorde ju såklart inget.
Jag skickade ett sms till Johanna att jag bara skulle ta filtarna, högtalarna och hitta lite pengar först, och sen så skulle jag åka. Då var klockan 17.40
Jag var nere vid Ica 7.48 (xD) och ingen var där. Mamma och pappa hade gått hemmifrån nästan samtidigt som jag åkte för att dom skulle köpa nåt på Ica dem med.
Dom kom ner 17.55 och fortfarande inga människor. Men nästan bara några sekunder efter kom Johanna cyklanes på sin cykel, hon orkade inte ta moppen xD
 Vi gick in på Ica, och då märkte Johanna att hon hade glömt plånboken i sin andra väska så hon fick låna av mi. Vi köpte en varsin apelsin Mer (i ville ha festis, eller som jag säger feastis, men vi hittade ingen.), jag en Marabou choklad rulle och Johanna  en Gott och Blandat Det blv 58.50 kr, herregud, jag är väldigt glad att jag frågade mamma om jag fick 7 kr, eftersom jag hade 53 kr och ville ha jämt med pengar xD
Jag hade en 20-lapp, 2 tior, en femma, 8 kr och en femtioöring som jag betalade med, det hkändes väldigt kul att sätta i krona efter krona i den där apparaten x)
Precis när vi kommer ut från Ica kommer Ida, och vi går in igen. När vi kommer bort till drickorna så hittar såklart Ida Festisarna (suck xD)... Och sen så köpte hon en Marabou chokladkaka. 
Vi drog oss ner till den såkallade strandparken.
När vi körde förbi busshållplatsen så hade en tant blivit tagen av polisen, jag var väligt glad att jag hade med mitt kökort ifall att..., ochv i körde förbi dem me vi vågade inte riktigt köra förbi bommen ner till "strandparken" så vi körde vidare och tänkte åka igenom Ingången till Vasa-stugan. Men då har dom stängt grindarna!
Så vi stannade precis utanför, och då åkte polisbilen precis förbi och då vågdade vi åka tillbaka till bommen.
 När vi kom dit så satte oss på en staty som är formad med typ "vågor" å att det blir många sittplatser. men då börjde det duggregna så vi satte oss vid ett par stora bord som är i lite skydd under träden. Jag ringer Alicia för att kolla om hon var påväg, oc då säger hon att det spöregnar hos henne. Så hon visste inte om hon vgade åka, men jag överalade henne för det regnade ju inte här.
Men så börjar det regna allt mer så jag ringer Alicia och säger att vi ska gå hem till mig och kolla på film istället.
Så jag och Ida åker hem till mig och Johanna till sig för att byta upp sig till sin moppe.
Vi är dyngsura när vi kommer hem och Alicia kommer nästan precis efter oss.
Vi snackar lite om hur det gått för henne i alla hennes tennsmatcher och så. Och då säger Alicia: Kolla värsta regnbågen!
Den ar gigantisk och med klara färger, det var tillochmed två stycken en liten som var övanför den större och som var mycket glesare.
När vi sitter och kollar på regnbågen så kommer Johanna i regnet.
Hon var jäääätte blöt! x)
Dom sätter sig i min säng och jag lägger mig på min matta med en kudde som huvudstöd.
Typ i tisdags så kunde man köpa "Bert", 8 avsnitt på DVD. Så vi valde att kolla på den.
Alltså, älska Bert... Haha, hans dans är ju så bra, vi sjöng med för full hals i "Älskade ängel". Haha.
När vi hade sett 4 avsnitt, 2 timmar, så ringde Alicias pappa och sa att han skulle åka och hämta henne nu/då.
Klockan var lite över 22 då. Och vid 22.50 var Ida och Johanna tvugna att gå, Ida åker ju imorgon/idag... :'(
Så när de hade gått satte jag mig här framför datorn och skulle börja ladda över bilderna från idag från kameran. Och efter att den börjat ladda över kanske 50 bilder så dör kamerajäveln.. ;O
Haha, det har tagit typ 2 timmar för mig att skrivadet här xD
Men jag har ioförsig också vart inne på bilddagboken och sen så hackade sig internet så...
Imorgon/Idag så ska familjen kanske åka in till stan om det inte är alltför dåligt eller fint väder. Då ska jag kolla på höstkläder, deprimerade jag vet men jag får inte köpa smmarkläder för mamma, men jag har hittat en jätte söt jeanskjol från MQ som är knälång. Det är tydligen knälånga kjolar som är grejjen i höst. Min depresion av den förra jeanskjolen som jag hittade på MQ som inte fanns i min storlek har nästan försvunnit nu x), eller bara nästan.. :'( xD
Aja, nu ska jag gå och sooova! Jag är helt slut. Pussar, E
Och Ida, ha det så bra nu! Och så ses vi om en vecka, jag älskar dig bästis! <3

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback