Sommaren är kort

2008-08-08 @ 23:00:55

Haha, nu bidde det knasigt...
Jag sa ju att jag skulle skriva  söndags(?) men då blixtrade och åskade det så då drog pappa ur typ alla sladdar i huset, på måndagen var jag på Grönalund med Ida, Emma och Nathali (mer om det sen..) och nä jag kom hem så var det fucking strömavbrott! Och sen så har jag bara inte orkat e senaste två dagarna.

MÅNDAG

I måndags vare Grönalund. Det var jätte kul och mysigt men det var en sak... Jag åkte uppskjutet, gosh det var det mest äckliga och hemskaste jag vart med om i hela mit liv!!
Det sjuka är att jag älskar att åka karuseller, men jag har aldrig velat åka sånt som man åker upp och sen ner med, jaa ni fattar tex. uppskjutet och frittfall såna karuseller, men nu så blev jag övertalad. Och gud vad jag fick panik! Jag skrek och hyperventilerade vartannat. Gosh! Haha.
När klockan var runt 5 kanske så började det regna och vi åkte radiobilarna i typ en timme och sen bidde det den så kallade kärlektunneln och sen bar det hem kl 19.08. Visste ni att det tar ungefär 1½ timme att komma hem till kära gamla Vårsta från Grönalund? Gosh.
Väl hemma så var det som sagt strömavbrott och jag var jätte hungrig men maten hade blivit kall och smakade apa, liksom kall gryta är inte det fräshaste att äta kallt, så till middag fck jag äta två skinkmackor med juice. Jag kan ju säga att jag var vrålhungrig på morgonen efter.


TISDAG

På tisdagen så bestämde jag och Amanda att vi och Ida skulle vara hos henne och kolla på film. Vi skulle träffas klockan två, men sen så skulle Ida vara med Johanna så hon kunde inte förens på kvällen. Så då bestämde vi klockan fem istället och då skulle v käka pizza oxå, men då så skickade Amanda ett sms typ en timme senare att hennes mamma inte måddebra så vi kunde inte vara hemma hos henne. Då sa jag att vi skulle kunna vara hos Ida istället efterom det inte gick att vara här (det var lixom kaos) och fick ett svar med att hoin hade frågat men hade inte fått något svar. Och så var det med det. Jag fick inget mer sms av varken Amanda eller Ida så jag la mig ner bekvämt i soffan och förberedde pop-corn och satte på "Bridget ones Dagbok".
När klockan var typ tio över fem så ringer Amanda och säger: Du har inte fått ett sms från mig va?
Då hade Amanda fått ett svar från Ida och dem hade bestämt att dom skulle vara hos Ida istället, men vimsig som Amanda är så hade hon glömt att skicka den informationen till mig... Suck.
Då var det bara att ta med sig filmerna som jag skulle ta med mig och gå ut till moppen, i regnet(!), och som om det inte var jobbigt nog att röra på sig när man haft en soffpotatis dag så startar inte skiten när man ska iväg! Så jag står däri regnet och försöker kickstarta den men tillslut så hör man ingenting från moppen. Så pappa fick komma ut och försöka få igång den, efter typ en kvart så startade den, men så fort jag sätter mig på den och gasar så dör den igen!
 Efter allt som allt ca 30-40 min så startar den och jag kommer iväg.
När jag kom hem till Ida så sa dom att dom var hungriga, så det var bara att hoppa upp på moppen igen och åka ner till pizzan.
Precis när vi har kommit hem och satt oss framför tv:n för att kolla på film så kommer Alicia. Som tur var så hade hon redan ätit, pfft.
Vi kollade på "The Animal" med Rob Schneider, haha han är så skön! Sen blev det lite The Simpsons och efter det blev det mina älsklingar Jackass!
Runt halv tolv(?) bestämde jag och Amanda för att bege oss , Alicia var en chicken och åkte hem en timme tidigare.

ONSDAG

Det regnade...
Så jag tog det bara lugnt i mitt kaos i rummet (som jag egentligen borde städat), läste min bok, lyssna på musik och drack té.
En väldigt seg dag.

TORSDAG 

Äntligen! Shoppingdag med mamma, Joss och Mona!
Det är mina favoritdagar på månaden, när vi träffar Joss och Mona inne i stan och går i affärer och fikar. Finns alltid mycket att prata med Joss om, fastän vi båda var helt slut igår av det sega vädret.
Jag fyndade på rean! En klänning som jag kollat på flera gånger som är svart/vit med blommor (dock fanns den bara i Medium men det funkade.. x) ), 200 kr från TopShop, ett par jeans, 200 kr från TopShop, ett till par jeans, 350 kr av märket Wrangler, en svart glansig klänning/tunika, 100 kr från MQ, min älskade jeans kjol som jag velat ha hela sommaren i storlek 42(!!!!!), 100 kr från MQ (just nu har jag en hårnål som håller ihop den baktill så att den sitter bra, men mormor ska få sy in den (a) ) och två par svarta små örhängen från Pilgrim, 59 kr/st.
Sen så köpte jag stickers på Lagerhaus som jag ska "pimpa" mittbusskortsfodral med. jag tycker att de är så hima trista, ska typ slå in den i svart eller vitt tyg tror jag bestämt, eller om det går så ska jag måla ;)

FREDAG

Idag var jag med Ida. Innan hon kom så städade jag lite grann, blev inte riktigt klar så ska fortsätta imorgon. Jag måste också rensa ut mina kläder, men jag vill aldrig släppa taget om mina små älsklingar! Någon frivillig som vill komma över och hjälpa mig?
Ida ochjag fixade våra naglar idag, mina naglar börjar växa till sig nu. Håller ummar och tår för att dom ska hålla och inte gå av hela tiden... Mamma ska ta mig till någon hälsobutik så ska vi se vad dom säger att man ska göra.
På tal om hälsa.
Jag och Ida har gjort en deal med varandra, vi ska börja på boxning (tredje(?) gången gillt) och yoga en gång i veckan. Om något av dem blir inställda så går vi till gymmet ändå och typ tränar kondition och testar någa maskiner.
Sen så ska vi ha godis-förbud, för att stötta varandra. Det var Ida som sa idag att hon skulle ha det, och då sa jag att jag kunde också ha det så kunde vi stötta varandra. Jag har kollat med mamma och hon sa att jag skulle få pengar för det, jippi!
Så, vårat hälsosamma liv börjar om tre veckor. Alltså veckan efter första skolveckan.
Vi får se hur det går, fortsättning följer... (typ.)

Pussar Emilia

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback