Tjocka finska släkten

Vi har precis fått besök av finska släkten. Eller en del av den i alla fall. Vi är finlandsvenskar, på mammas sida, så de pratar finlandsvenska och inte finska. Men vet ni hur svårt det är att höra vissa saker? Den ena pojken som var här pratade så grov finlandssvenska att jag hörde knappt varannat ord. Så jag satt bara och log och nickade. Vad hemsk jag känner mig! Däremot så var lillpojken jätte enkel att förstå, han pratade nästan helt svenska. Och som han pratade då! Haha, gud vad gullig han var. han sprang omkring som en dåre i mitt rum och kastade sig bland mina kuddar och rullade runt och shit alltså! Han sprang omkring så mycket att jag inte hann ta ett kort, men han var en riktig gullrumpa! Vi fikade på lussebullar och pepparkakor, och jag och småkillarna kollade på Harry Potter. Haha.
Vi ska träffa dem igen, antingen imorgon eller på tisdag, då vi ska äta en försenad Första Advent middag hos mormor och morfar eftersom mormor var tvungen att jobba eftermiddag/kväll idag.
Hoppas att det blir på tisdag så att jag inte missar yogan!
Nu ska jag fortsätta kolla på Harry Potter, haha.
PUSS PÅ ER, EMILIA.


Kommentarer
Postat av: anonym

gullig bild!

2008-11-30 @ 15:26:47
URL: http://tanzanit.blogg.se/
Postat av: saga

hahaha jag vet hur det känns :)

varje sommar åker ju jag till mina släktingar i finland, och dom pratar finlandsvenska hahaha xD,

nu börjar jag vänja mig men ibland lägger dom in finska ord och det är omöjligt att fatta haha ;) <3

2008-11-30 @ 20:26:14
URL: http://sagaah.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback