Det hände mycket idag

Hallådär..
Jag sitter och nästan halvsover här i soffan. Vill bara stänga ögonen och somna. Men om jag gör det så kommer jag inte kunna somna ikväll. Suck.
Vi bakade kakor idag. Jag, Jasmin och Ida. Vi failade så hårt man kunde, haha det blev bara smuligt och äckligt.
Vi som brukar vara så duktiga så! Jag och Jasmin höll på att dö när vi skulle kolla om lukten kom ifrån våran, det luktade hårfärg väldigt starkt från ugnen, så vi stack in huvudena och sen så kom stanken! Jag hostade resten av dagen. Jag tror att det var hjorthornssaltet som gjorde att det blev pannkaka av allt, det blev nämligen samma starka lukt från allas kakor som gjorde drömmar..

Vi fick också reda på vilka som blivit nominerade till teknik-priset idag och min, Idas och Amandas blev nominerad! Jippie, verkligen jätte roligt! Nu väntar vi med spänning på att få reda på nomineringarna till Bild och Form-priset.

Ida och jag gick tidigare från hemkunskapen för att gå till Super-G för att prata om vad vi ska göra på torsdag då det är företagsdag på skolan för alla företag som sponsrar Brobel.
I alla fall så var vi kanske runt 15 personer därinne. Anneli berättade allt som vi ska göra och vi fick även se inbjudningarna till Brobel festen. Jag ska vara värd för mina föräldrars jobb, tyckte att det var lättast haha! Men mamma ska bara vara där på morgonen och fixa en monter, sen ska hon åka till jobbet igen.
Infon då. Alla vi ska vara där till åtta på torsdag då vi ska fika tillsammans med alla företag. Sen ska vi lyssna på föredrag om att följa sina drömmar. Sen ska man kolla runt på alla teknik och bild&form bidrag och sen ska man gå in i en buss (fråga mig inte varför, det är något bussföretag som sponsar) och i slutet ska vi fika igen. Mumma!
Sen så satt vi och vek ihop inbjudningarna. Det var jag, Ida, Jocke, Tobias, Anton, Frida och Malin.
Det var en sån där skön stämmning. Vi satt bara och snackade allmänt, jätte mysigt.
Man umågs verkligen inte med så många andra nior, vilket jag tycker är jätte tråkigt.
Man borde göra såna där saker när man tar lite folk från olika klasser som får göra saker tillsammans!

Idag var det brandlarm igen, allvarligt folket i skolan är ju bara lite stört skaffa er ett liv vafan! De eldar alltså med flit under brandvarnarna så att de ska gå igång. Även idag spöregnade det och jag stod och skakade som fan..

Haha, en kille som heter Tobias som går i 9hb gjorde så att jag och Ida fick oss ett gott skratt idag. Vi stod och pratade om våra kakor och så säger han: ÅHHH JAG VILL HA KAKOR!
och jag säger med lite såhär barnslig röst: VILL DU VERKLIGEN DET?
han: JAAAAAAA! och värsta flinet. Hihi, det låter kanske inte så kul men fan vad vi gick och fnittrade åt det där.

PUSS PÅ ER, EMILIA

Kommentarer
Postat av: Amanda

Wohoo! Blev vi nominerade?! Yeeees xD<3

2008-11-18 @ 18:45:23
URL: http://mandastankar.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback