Opera är en del av mitt liv

I keep having that dream when you never come home..

Här sitter jag och äter daim-glass och har det lagom tråkigt. Nej inte lagom tråkigt utan väldigt tråkigt. Det är nyheterna på tv och ingen kul inne på msn. Eller jo Ida, men hon är seg som vanligt!
Idag fick jag reda på att Chrippa var här i vårsta igår kväll och tänkte sms:a mig om jag ville komma ut, men han orkade inte för det blev så kallt om fingrarna. Haha.
Men jag sa att han inte behövde känna sig tvungen att fråga så fort han var i närheten, men han sa att han självklart ville det. Gulligt va? Hihi.

Nu satte jag på Il Divo, gud vad jag älskar dem! Jag har i hela mitt liv alltid tyckt om klassisk musik, opera, balett, teater och sådant. Mamma och jag pratade om det igår och jag sa att jag tycker att det är så synd att jag inte har någon som tycker om sådant också. Mamma sa att jag fick nog vänta tills jag blev lite över tjugo, då skulle jag nog få kompisar som tyckte om sånt. Men jag är osäker, finns det verkligen så många kvar som uppskattar det?
Jag hoppas verkligen det. Opera är nog bland det vackraste som finns. Ta till exempel Fantomen på operan. hur vacker är inte den? Både handlingen och sångerna. Det är faktiskt inte bara skrikiga tanter som försöker spräcka glas med rösten så man får ont i huvudet. Nejnej.
Den 13 mars (dagen innan min födelsedag btw) så var jag och Ida på en opera som hette "Friskytten", i samband genom att vi var med i en sak som hette Kultursken där man fick vara med på ett företag som höll på just kultur som t.ex. opera, radio och böcker, och den var otroligt bra. Det är faktiskt något jag rekomenderar, eller man kanske inte är tillräckligt mogen än för att se det vackra i lite "äldre saker" som opera och balett? Jag vet inte, jag är ju 15 och har alltid tyckt om det så det kanske har något med hur man vuxit upp? För mamma spelade alltid klassisk musik för mig när jag var liten.
Ska nog sätta på Fantomen på operan nu, blev så sugen på det!
PUSS PÅ ER, EMILIA.


musiken börjar 00:31 på det första klippet

Kommentarer
Postat av: Mickis

åhhh jag Älskar Fantomen på operan! asg den e så fin :) har sätt den minst 10 gånger på canal+ ^^



Il Divo e skit bra, btw det e nog många som gillar opera och sånt :) jag gör det. <3

2008-11-16 @ 02:07:13
URL: http://playmydoll.blogg.se/?tmp=17215444

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback