Företagsdag och hockeykväll

Igår var en väldigt konstig dag, allt känndes så overkligt. Det var inte så att det var jätte coola grejer som hände men det kändes som jag drömde allt.
Vi började klockan åtta och jag fick skjuts av min snälla pappa till skolan. Alla företag som har varit med och sponsrat till brobel kom. Dom första timmarna sprang vi bara runt och hjälpte till där det behövdes och fikade med våra företag. (Man fick ett företag som man skulle var värd åt och "ta hand om" hela dagen. Jag fick kungliga konsthögskolan.) Allt gick bra och det flöt på, min tant som jag skulle ta hand om var lite översocial men det gick bra. Klockan halv tio kom alla andra till skolan som inte hade fått ett företag att ta hand om. Det var samling i aulan och tre stycken personer från olika företag pratade om drömmar. Det var ganska kul, men lite för långt och det var iskallt i aulan. Resten av dagen gick alla runt och tittade på utställningen av allas bidrag till färgochform-priset och allas uppfinningar till teknikpriset. Jag tror att vi lyckades charma dommarna eller jag hoppas iallafall ;). Men nu måste vi vänta ända till den 10 december innan vi får vet vem som har vunnit. Jag är så nyfiken för tänk om vi har vunnit eller tänk om vi kom sista, jag vill veta nu..suck..xD.

Efter företagsdagen åka jag och emilia hem till mig och vi var sjukt trötta. Det är faktist väldigt jobbigt att vara glad och trevlig hela dagen ;). Vi gjorde lite varm choklad och satte oss och tittade på the 70's show, we love det programmet!
Lite senare ringer pappa och frågar om vi vill hänga med på hockey och vi hade inget bättre för oss, så vi hängde på. Så fort vi kom dit köpte vi hammburgare för vi höll på att hungra ihjäl och så hoppade vi in i virat lilla v.i.p rum. Det var ett litemysigt rum, eller vad man kan kalla det. Det fanns en platttv på väggen och allt man behövde xD. Matchen var kul och det var faktist min första hockey-match. Men det roligaste var ju faktist att sitta och titta på alla folk och se hur små galna alla blev när dom missade mål. Vi träffade några bekanta där också faktist, nejmen nu har jag inget mer att berätta om igår.
PUSS IDA

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback