Julmarknad

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på julmusik och sms:ar med Chrippa.
Jag orkar verkligen inte med skola imorgon, läste precis på Rosannas blogg att hon hade läst att det skulle bli snöstorm inatt. Hoppas hoppas hoppas.. Jag vill ha en snödag, eller varför inte två och bara vara hemma och ta det lugnt. Slippa skolan.

Mamma väckte mig klockan tio imorse och då skulle jag vara klar en halvtimme senare så jag fick skynda mig, men jag hann som den superkvinna jag är (kommer du ihåg Rosanna?).
Väl där så var det ganska mycket folk. Men det var supermysigt som vanligt. De hade renoverat om i ladan så nu var det varmt och det såg jätte fint ut med vitmålade tak och väggar.
Vi visste precis vad vi ville ha så vi gick och köpte julgodis, senap, bröd och kryddor. Eftersom det var sista dagen som julmarknaden var i Taxinge så gällde det att köpa det så snabbt som möjligt, för förra året kom vi på eftermiddgen på söndagen och då fanns det typ ingenting kvar! Men iår fick vi allt vi ville plus lite till och sen köpte vi några julklappar också.
Jag köpte en jätte god glögg, den ska vi dricka på julstöket.
Jag åt min första julskinskmacka idag, den var god. Men det var en tunnbrörulle, så smaken försvann lite och det var för mycket sallad i den. Man ska inte ha sallad på en julskinksmacka!
När vi åkte hem så åkte vi förbi ett hus som heter Mångfalldens hus. De hade jätte söta inredningssaker och så. Jag blev så förälskad i många saker där!

När jag kom hem så la jag mig direkt i sängen och läste FRIDA som jag fick i fredags och lyssnade på julmusik. Jag har fått värsta julkänslorna nu, så fick tvinga mig själv att inte gå upp på vinden och ta ner julpyntet!
Sen har jag skrivit klart inbjudningarna så mina kära flickor får dem imorgon.
Har även fixat lite gäster till nyår, nu är grejjen bara att fixa en lokal eller ett hus där vi kan vara. Som sagt, är det några som vill hjälpa till och anordna en nyårs fest? Jag vill verkligen, måste prata med min kära madre om det också. Känns som om allt kommer förstöras då, men vi får väl förhandla!
Nu håller jag på att planera vad jag ska göra imorgon, om mina drömmar besannas och en snöstorm anfaller oss imorgon, då blir det mysdag med massa film hos sötnosen. Hoppas hoppas hoppas.
HAHA. jaja. Nu ska jag ta och klappa vovven som sover vid mina fötter.
PUSS PÅ ER, EMILIA.

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback