Botkyrka kyrka, lite komiskt tycker jag

Shooba Balooba!
Kom hem för en liten stund sen. Sov ju som sagt hos Emilia, men vid två-tiden kom pappa och hämtade mig. Sen tog jag och mamma bussen till Hallunda Centrum för att vi skulle åka till graven. Medans vi väntade på Lina och Jonny så köpte vi fika på pressbyrån, jag har fortfarnade ont i tungan efter att jag brönde mig på min varma choklad ;). När Lina och Jonny kom så gick vi in på Vi och köpte blommor och ljus och sen gick vi bort till Botkyrka kyrkan. Där stod Janne redan och väntade på oss. Mormors/Morfars/Mosters grav är jättefin nu, några vänner till moster hade vart där igår och lagt ett gullig tkort där också.
Vissa kanske tycker att det är onödigt att åka och besöka döda släktingars gravar, men er håller jag inte med iallafall. Jag tycker att det är viktigt att man visar att man inte har glömt bort dom och slutat tänka på dom. Att man fortfarande bryr sig om dom och älskar dom. Man behöver ju inte åka dit en gång i månaden liksom, men iallafall en gång per år. Det här var första gången jag var på graven sen min moster dog. Mormor och morfar har alltid legat i samma grav och nu i januari när min moster dog begravdes hon i samma grav som dom.
Nejmen nu ska jag äta middag, ha de bra ! :)

"Ett gott hjärta slutar aldrig slå"

PUSS IDA

Kommentarer
Postat av: patricia

vill inte låta okänslig men vad dog din moster av? antar att hon inte var speciellt gammal...

2008-11-01 @ 19:08:57
URL: http://berglind.webblogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback