Emilia tycker till..

Vi satt och åt glass innan vi skulle på bion eftersom vi var där en timme innan filmen skulle börja.
Sen så började vi prata om vad som ska hända på nyår. Jag vill att någon ska ha en fest med mycket folk som man känner.
Så att man bara kan ha kul med sina kompisar, men liksom inte bara vara 5 pers typ.
Och då kom vi in på det där med drickande. Alltså alkohol.
Jag tycker att folk får väl dricka så mycket de vill, bara inte jag blir tvingad eller måste göra det.
Jag har mina personliga skäl till varför jag är emot det. Men som sagt, jag tycker att folk får dricka. Jag stör mig inte på det.
Men saken är den att mina föräldrar tror att bara för att det finns alkohol så kommer jag dricka det. Jag tycker att de borde lita mer på mig. Jag är stark och kan säga emot. Jag är inte den som ger mig för grupptryck. Vad är era åsikter om alkohol? Sen så är jag inte den som umgås med folk som super varje helg. Så det har ju varit en stor betydelse för min åsikt. Men jag tror nog att på något sätt så skulle jag ha haft den ändå. Oavsett vilka personer jag skulle ha umgåtts med.
Och om folk tycker att jag är konstig för det så får de väl tycka det. Men sen så säger jag inte att jag a l d r i g kommer dricka i hela mitt liv. Det kommer jag säkert att göra, men det är inget jag känner att jag är tvungen till. Jag känner att jag måste inte dricka för att ha roligt.
Lite sorgligt egentligen för de som känner så. Det blir ju inte på riktigt, glädjen, eller hur man ska säga.
Men i alla fall. Om det är någon som är sugen på att fixa nyårs fest, hör av er. Jag älskar att planera fester och så, bland det bästa jag vet! Jag vill ha ett nyår att minnas med älskade vänner och bekanta, och det ska vara ett positivt minne.



Nej nu blev det här flummig vafan. Jaja, kände att jag var tvungen att skriva av mig såhär på kvällen. Jag är inte det minsta trött! Ska väl ta upp boken så fort jag har hämtat dricka.
PUSS PÅ ER, EMILIA

Kommentarer
Postat av: rosanna

jag håller med dig helt, emilia!

2008-11-23 @ 16:07:31
URL: http://toffsfjant.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback