Dagen som gått

(Om ni inte orkar läsa hela inlägget så gå ner till andra stycket, det var det mest händelsefulla idag xd)

Dagen i skolan har varit riktigt skojj och chill.
Vi hade som sagt nutidsorientering och det gick ganska så bra för mig. Jag kom ihåg allting, men fick inte ner det på papper jag kom på det efteråt.. Så typiskt mig, men det var typ 5 frågor jag inte kunde.
Sen fick vi ju inte gå ur klassrummet förns efter en timme, så då tog vi en 20 minuters rast och tog det bara lugnt var med Emma, Johanna och dem. Sen gick vi tillbaka till klassrummet men så dirket så gick  jag och Mandie och satte oss utanför personalrummet för att jobba på SO manuset. Det är ganska så skönt där, stora bänkar. Tihi.
Men vi jobbade mest med våra deckare, Ida var kvar i klassrummet för att få hjälp av Madeleine med sin deckare.
När hon kom så jobbade vi lite snabbt med SO:n men så kom Robin och Jocke så vi snacka med dom.
Dom är så gulliga.
Vi fördrev 2 timmar med lite jobbande och ganska så mycket pratande. Men jaja, vi fick lite gjort i alla fall ^^
Det var äntligen lunch 11.10 så vi rusade till matsalen, och idag var det såklart ganska så smockat.
Men vi hittade platser och åt lite snabbt, sen gick vi direkt till skåpen och hämtade kapsylerna för att prata med bildläraren Jennie om när man skulle komma till bildsalen.
Vi letade ett tag och tillslut hittade vi henne, vi skulle börja 12.30 så vi fick värsta långa rasten.
Vi träffade på Emma, Johanna och Nathali.
Så vi gick och satte oss vid skåpen. Efter ett tag kom Mikaela och utbrast: vad skönt, I C K E R Ö K A R E!
Så hon satte sig vid oss, först satt vi bara och pratade men sen så tog Johanna fram sitt "hunkmemory".
Efter ett tag gick Amanda för hon började hel, och Ida, Mikaela, Johanna och Nathali fortsatte spela memory.
Haha, Mikaela kicks ass på memory!

Sen så hade vi tråkigt så vi bestämde oss för att räkna kapsylerna. Efter en stund säger Ida, hoppas att det inte kommer någon och bara drar ner alla på golvet.
Och gissa vad som händer?
Viking (han har busat i två dagar nu...) kommer och tar en näve och Mikaela försöker rädda kapsylerna. Viking springer iväg men Mikaela  tacklar in honom i skåpen.
Good work, tjejen! HAHA.
Då kommer Cissi och tar några och sätter in några i munnen! USCH!! Några har vi lixom hittat på marken och i sopptunnor, yummie...
Jag springer efter Cissi och säger: Spotta ut Cissi, spotta ut! Och håller handen under hennes mun.
Jag håller handen kupad och hon spottar ut den efter ett tag.
När jag kommer tillbaka till bordet och lägger ner kapsylen så sitter det ett tuggumi på den! USCH!!
Sen sätter sig Viking ner vid bordet, tar upp en kapsyl och slicka och kastar iväg den... Sen tar han upp en till kapsyl och slickar, och upprepar det typ hundra gånger! Liksom igen, NÅGRA HAR VI HITTAT PÅ MARKEN! UTOMHUS! Äckligt.. HAHA.
Vi fick ta upp alla kapsylerna från golvet och usch dom var ju fulla med saliv, usch igen! HAHA.

Sen jobbade Ida och jag med kapsylerna i två timmar och sen så hjälpte vi Robin ju.
Och ja resten vet ni. Haha, trevlig dag man haft va? xd
PUSSAR EMILIA

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback