En vanlig måndag

Ska skriva lite om idag, det lilla som jag kommer komma ihåg det vill säga.
Det hände en massa saker, men lilla jag är så trött så då har glömt bort typ hälften ^^

Det började med spanska som vanligt på måndagar, super chill lektion. Robin kom och skulle "pennvässa" sin penna, han stank rök (och lilla gubben har lovat att han ska sluta...) så jag försökte ge en lite diskret signal med en lätt hostning.
Han kollade undrande på mig och fortsatte vässa sin penna, då hostade jag lite högre, han fattar fortfarande inte vad jag försöker antyda. Efter ett antal hostningar, så garvar han och går därfirån.
Senare på dagen får jag veta att han inte fattat någonting, men haha det är min Robin det. Fattar inte pikar.
Sen hade vi idrott, trodde vi i alla fall.
Alla sa att vi inte skulle ha idrott för Roger var borta men så kom Razmus ut från klassrummet och sa att Madeleine hade minsann sagt att vi skulle ha Christian istället.
Så vi tog vårt pick och pack och begedde oss till idrottsalen. När vi äntligen är ombytta och kommer ut i hallen så är det upptaget (vi är 3 klasser som har idrott samtidigt på måndagar) så vi går till de andra i klassen.
Då säger Razmus typ: HAHA, jag skojjade bara. Vi har ingen idrott idag!
Kul, jätte kul Razmus... Men hämden är ljuv, som man brukar säga.

Efter en lugn rast i klassrummet, fönstret för min del (jag satt i fönstret, busigt va?), så hade vi matte.
Men den hade Anna tagit bort för vi skulle ha intrudition (vette fan hur det stavas) av teknikpriset till Brobel.
Jag, Ida och Amanda ska vara i grupp och vi har ett par idéer men dem får ni inte reda på nu. Mohaha.
Efter det var det lunch och det var lugnt i matsalen för en gångs skull, inte så jätte mycket folk. Sen kom några i killar i klassen och satte sig vid oss och matsalen var inprincip tom, så vi suckade lite...
Men sen så lyckades Ida s p i l l a  u t  m j ö l k över hela sig så vi fick byta bord, taha skönt.
Efter ett tag kom Mikaela och Cecilia och satte sig vid oss, dom flummade som vanligt och lånade min mobil för att ta lite kort. Taha, ska jag verkligen lägga upp dem?

På lunchrasten satt vi ute (jag, Ida och Amanda) i solen och lyssnade på musik. Satt och kollade när vaktmästaren Lasse tvättade bilen, då blev det riktiga vårkänslor. Fan att det är höst?
Efter ett tag gick vi in, och sen satte vi oss med Sara, Adam, Stefania och några till.
Dom behövde hjälp med hemkunskapsprovet, haha tydligen inte bara vi som inte hängde med riktigt på hemkunskapen. Taha. Sen kom Viking med en påse och höll på och peta den på Sara, haha hon dampade loss på honom.

Sen var det kaoslektion (fysik) med Alham och ja... Ni måste vara där för att fatta hur sjukt det är, människan kan inte ens snacka ren svenska så ingen förstår...
När vi gick till skåpen kom Viking med den där påsen igen, och nu var jag och Ida offren. Undrar vad fan det var med den?
Eller vill man ens veta det? xd
Sen har vi håltimme och efter det bild. Mitt favoritämne, idag fortsatte vi med att rita uttryck. Riktig skoj faktiskt.

Efter skolan bar det hem till Amanda för att fika på hennes mockarutor som hon(?) och hennes mamma bakade igår.
Jätte musiga var dom, blev helt proppmätt!

Nu ska jag ta mig en skön dusch. Ha det bäst!
PUSSAR EMILIA


Kommentarer
Postat av: Evelina

Kolla in buyorsell.blogg.se, där kan du sälja gamla kläder, skor etc. Helt GRATIS är det att lägga ut annonsen! Samtidigt som du kan leta efter något som passar just dig:)



2008-10-06 @ 22:10:29
URL: http://buyorsell.blogg.se/
Postat av: Fii

Ja, alham är riktigt dålig, man tycker efter att ha bott i sverige i 13 år borde man kunna tala svenska! :O

2008-10-06 @ 23:14:08

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback