besök på t-g

Alla nior från Broängen och Tuna var på Tumba gymnasium idag och fick kolla hur det var där. Man fick välja en linje som man skulle få veta lite mera om, och jag valde Samhälle Ekonomi. Först fick alla som hade valt det gå in i ett klassrum och då pratade några lärare och två tjejer som går i tvåan om programmet. En av tjejerna sa: " Om du älskar att plugga är den här lijnen något för dig!" Alla ba Ojdå, kanske ska fundera på nått annat" hahahahxD
Men sen så fick vi gå in i datasalen och jobba lite i excel, man skulle bla. räkna lite på familjen svenssons ekonomi, det vär sådär kul men sen fick vi en rund tur i skolan och det var roligare för vi fick skönaste eleverna som visade runt oss ;) Och sen gick vi tillbaka till klassrummet och så berättade några tre:or om sina egna företag dom har startat. Det var en grupp som var två tjejer och en kille som skulle sälja nagelack och det lät så kul när han killen stod och pratade om det "Det är ju bra med nagelack, och det ska ju vara i massa färgglada färger. Vi vänder oss till tjejer och kvinnor och även killar som kanske vill köpa det till sina flickvänner, eller varför inte morsan! :D osv" ;).Men jag tror endå inte att jag kommer gå på tumba sen, eller jag är ganska säker på att jag inte kommer göra det. Jag vill komma ifrån Tumba, träffa nya människor och så. Jag tänker inte gå så långt bort som inne i stan, det måste bli jättejobbigt att behöva åka så långt varje morgon och eftermiddag, nejmen kanske tullinge,hudinge eller nått, vi får se hur det bli. Men jag har precis fått värsta häftet på posten om massa gymnasier, och det finns ju en hel del att välja på kan man säga xD

Men nu börjar idol igen och hoppas att YAZMINA eller JESPER åker ut för dom är sämst:)
Och ALICE, ANNA, ROBIN B, KEVIN - är bäst
så vi kanske hörs senare :)


PUSS IDA

Kommentarer
Postat av: MissJ

Kevin då...?:(

2008-10-12 @ 10:48:00
URL: http://juliasplejs.bilddagboken.se
Postat av: ida

SV: nejmen gud hur kunde jag glömma skriva kevin. Han är ju självklart också helt bäst ! :D

2008-10-12 @ 14:17:52
URL: http://emiliaochidas.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback