Min dag

Idag har vart en riktigt trevlig dag. Tar det ganska så "kort" idag, HAHA ^^
Först hade vi kemi, och då jobbade vi med Brobel-projektet (som jag skrev förut) miljö, efter det var det teknik och då satt vi och spånade på vad vi skulle göra för uppfinning också det är till Brobel.
Efter det så var det SO, och haha vi jobbade sååå mycket... xd
Först läste jag högt ur "Tummens mamma slutar röka" som är en så otroligt sjuk barnbok(!), jag som älskade Tummen när jag var liten. HAHA.
Sen så lekte vi med kartorna och pekade ut vilka länder Hitler tog över under Andra Världskriget, så vi jobbade lite iaf.. ^^
Sen var det lunch, köttbullar med potatis och sen var det nån röra med hjort och champinjoner som enligt Amanda var riktigt gott. Vi fick matsällskap av Mikaela, Linnea och Sara.
Sen var det spanska och eftersom HB (handbollsklassen för er som inte vet) och Röd var på bio så var vi bara MM:are (musik/media) och sen så var Lina från Gul där också så fick vi göra vad vi ville.
Jag jobbade på mitt spanska projekt, man ska skriva om Spanien på fyra A4 papper, och jag har gjort två nu iaf.
Sen var det bara att bege sig till engelskan, och uppgiften idag fattade jag inte för innan vi började med engelskan så berättade Madeleine att en kille vår klass pappa hade dött.

Man blev lite nedslagen av det.
Sen så pratade vi om att personerna i vår klass varit med om ganska så mycket hemska saker. Och så pratade vi om vad vi tror händer efter döden. Något som jag verkligen hatar, för jag är så otroligt rädd för att dö.
Har legat många nätter och gråtit för att jag tänk tankar som "En dag kommer jag inte finnas mer". Otroligt jobbigt.
Så mina tankar var kvar i det när vi började med uppgiften.
André satt och ritade prickar på tavlan, haha jag blev helt snurrig. Och han satt och räknade dem också, men sen kom nån och pratade med honom och då tappade han bort sig. HAHA, stackarn.

Det var i princip min dag, taha ska berätta om mina skrattattacker senare, haha!
PUSSAR EMILIA


Kommentarer
Postat av: saga

hahhahaha vi läste också 'tummens mamma slutar röka' , hahha snacka om knäpp bok egentligen xD <3

2008-10-08 @ 20:13:12
URL: http://sagaah.blogg.se/
Postat av: saga

sv: hahahha jaa jag har åkt sen jag var sju xD fast jag suger x) <3

2008-10-08 @ 20:24:48
URL: http://sagaah.blogg.se/
Postat av: ida

tihi den boken har jag med, fick den faktist när jag åt på donken för typ tre år sen, den är lite wierdo xD ;)

2008-10-08 @ 21:08:41
URL: http://emiliaochidas.blogg.se/
Postat av: Micc

TUMMEEEEEN :D <3

2008-10-08 @ 21:27:12

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback