Not while I´m around...

(nu blev det ett sånt där långt inlägg igen, hoppas ni orkar läsa ändå!)

Idag då... Dagen började med lite klassråd, vi pratade mest om hur vi ska göra på spexet. Det är hysch hysch om det, eller nej det är det inte men ni får se senare
Efter det var det en otroligt seg svenska lektion. Jag tycker faktiskt att svenska är ett kul ämne, men idag var det inget roligt. Vi pratade om hur man bygger upp ett "skellett" till en berättelse.
Usch, vad tråkigt det var! Jag satt bara och väntade på att elevrådsmötet skulle börja.
För er som inte vet så är jag elevrådsordförande (jag och en tjej som heter Ellinor delar på ordförandeskapet för att det inte ska bli så mycket) , och idag var det första gången som vi hade elevråd med alla nya sjuor.
Det kändes lite konstigt att sotta där framme och prata, det var nämligen första elevrådet som vi höll i själva också.
Direkt efter så var det lunch, och det kändes väldigt najjs då jag var jätte hungrig! Det var pannkakor idag, jag tycker nästan att skolans pannkakor är godare än de hemma. Men inget kan slå mormors pannkakor dom är helt underbara!
I alla fall, det var tjockt med folk i hela matsalen eftersom det är något snille som har lagt typ allas mattider med 5 minuters mellanrum... -.-
Men vi fick plats vid Ximena, Micke och Jonna (De två första är fritidspedagoger och dom hjälper till vid elevrådet också och den andra är hjälplärare i Super-G som är för de som inte fattar lika fort i tex. engelska, matte och svenska) och dom är ju så snälla.
Efter ett tag så orkade jag inte sitta ner längre så jag stod upp fastän det fanns 4 platser lediga.
Efter lunchen så hade vi MM (musik och media) och vi håller ju på att skriva låtar.
Idag var det väldigt segt i början att komma igång men precis som förra gången så kom vi igång på slutet av lektionen.
Ida, jag och Amanda sitter i manusgruppen för att skriva manuset till våran avslutningsshow i vår.
Vi ska spela upp "Mamma Mia", men våran är lite annorlunda. När manuset är klart ska jag skriva precis hur det ska gå till!
När jag kom hem så gick jag ut med Irma på direkten och sen datan. Måste nog gå och hämta biologin nu... -.-
Vi har liksom prov imorgon, men jag kan iaf G-uppgifterna.
PUSSAR EMILIA

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback