Don't Compare Me With Other People

Dagen funkade. Var egentligen på dåligt humör och mådde skit men istället för att sura så vände jag på allt och var glad som vanligt. Skönt att det funkar så med mig i skolan i alla fall. På morgonen hade vi slöjd och det var lika trevligt och skönt som vanligt. Sen hade vi engelska och jag jobbade faktiskt riktigt bra för en gångs skull! Kunde verkligen koncentrera mig. Och efter det hade vi lunch. Herregud vad jag var hungrig!

I matsalen kom Johanna och joinade oss eftersom hon och jag skulle på extramatte. Jag har mattevecka den här veckan vilket betyder att jag kommer arbeta med grunderna i matte varje eftermiddag med ungefär 20 stycken till inne i matteverkstaden med Jonna och Anna som lärare. Jag är inte alls duktig på matte så jag behöver verkligen det här för att klara nationella och Jonna och Anna är riktigt bra lärare som förklarar på ett bra sätt. Det gick faktiskt jätte bra för mig idag att jobba, även fast jag inte kan allt. I alla fall, vi fick lunch vid kanske tjugo i tolv och vi satte oss i lugn och ro och åt lunch. Vid kanske 58 sa Johanna "Börjar inte vi tolv?". Shit. Så vi sprang som galningar genom korridoren för att hämta pennor och sen gå till klassrummet. Men vi kom i tid. Haha.

Efter att vi slutat gick jag ner till jobbet och hämtade Irma. Jag gick upp till Kassmyra och tog bussen ner till Vårsta så hon fick sammanlagt en 25 minuters promenad idag.
Nu här hemma har jag bara tagit det lugnt, kollat på Vänner och jobbat lite engelska. Nu ska jag skriva klart engelskan snabbt så att jag kan få dyka ner i min bok igen. Härligt.


jag ska skrika så högt att änglarna ramlar ner.

Peace out, EMILIA.

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback