Det Är En Rikedom Att Få Älska Och Att Älskas


Försöker sitta och komma på något smart att skriva... Det går inget vidare om vi säger så!

Har precis läst ut Så länge vi båda andas, och hjälp vad jag är ledsen nu! Nu är ju allt slut, borta för alltid. Nu vet jag ju hur allt slutar och magin kommer aldrig åter igen. Inte på samma sätt. Men självklart kommer jag läsa alla fyra böckerna igen! Flertalet gånger. Men det kommer ändå inte vara samma sak.

Sitter och funderar över Johannas inlägg som hon skrev tidigare idag om att man måste älska sig själv för att kunna bli älskad och ta emot komplimanger för den man är.
Hon och jag satt och pratade om det häromdagen. Egentligen är det inte självförtroendet som man ska fokusera på utan självkänslan. För om du har en bra självkänsla så lyser det verkligen igenom på alla sätt och vis. Du blir så mycket vackrare! Om du bara accpeterar hur du ser ut och hur du är som person så blir allt bra. Eller? Jo jag tror det faktiskt. Och att acceptera är inte samma sak som att man ska tycka att man är snyggast i världen utan mer "Jag har kanske inte de finaste låren men däremot har jag ett underbart leende!". Alltså att man kan se det som också är bra med din kropp och dig själv. Acceptera dig själv! Jag har många dagar då jag känner "fyfan vad ful jag är idag!" men då försöker jag tänka på något som är bra med mig själv och då brukar jag må bättre och så fort de tankarna kommer igen så suddar jag bort dem och ersätter dem med en bra tanke. Hjälp jag vet inte vad jag ska skriva så att ni ska förstå... Känns som om det inte går att få ut det i ord, meningar. Som om det blir fel? Men jag vill bara att ni ska förstå hur vackra ni är! Min kompis Emma sa också för ett tag sen att hon och jag ska börja med att säga tre bra saker som man gjort under dagen innan vi går och lägger oss. Och ni ska veta, man mår ju så mycket bättre! Och det är väl det man ska sträva efter, att må bra? En annan bra sak är att skriva små söta lappar om en själv och sätta upp på spegeln i rummet. Så att du varje gång du känner dig ful och kollar på dig själv i spegeln ser någon utav lapparna och kommer på att du är bäst!

Och man kanske inte tror att sådana små töntiga saker funkar, men det gör verkligen det! Testa och se, och gör det ett tag innan du dissar det.
Men som sagt, jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. Jag har sagt det förut och säger det igen, du är vackrast som du är! Ändra aldrig på dig själv, för det är för den du är som din familj och vänner älskar dig. Ingen kan slå dig, alla är bra på olika sätt. Alla kan inte vara likadana och bäst på allt, men du är bäst på att vara just du! Lär dig acceptera dig själv och du kommer njuta mer av livet. Kunna ta åt dig alla underbara ögonblick ännu mer och vara starkare när det är som mörkast. Livet är till för att levas, inte för att gå runt och oroa sig över vad alla andra ska tycka och tänka. Låt aldrig någon annan trycka ner dig. Du är för bra för det. Gosh. Nu slutar jag skriva. Hej!
EMILIA.

Osammanhängande text jag vet, men allt bara bubblade upp så skrev ner det som det kom upp i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Johanna

vi måste pusha varandra och hjälpa varandra,vi är ju trots allt bäst ;)<3

2009-04-29 @ 20:34:23
URL: http://typjohannas.blogg.se/
Postat av: madeleine

Att varje kväll när man lägger sig fundera över fem saker man är tacksam för är oerhört bra för självkänslan, testa min vackra Emilia =) Ju äldre jag blir ju vackrare blir allting runt omkring, det gäller att njuta av allt detta den tid man har här.



Kramiz

2009-04-29 @ 22:26:25
Postat av: M

Helt underbart Emilius!! Det är så fantastiskt att du äntligen förstår!! Det här kommer du att växa med och bli den fantastiska människa som du är! Jag blir så glad att jag får tårar i ögonen. Kommer du ihåg vad jag hade skrivit på tavlan i hallen! Det här är stort Emilia, jag blir så glad! Puss puss

2009-05-01 @ 22:04:54

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback