Happiness

Inget nödvänigt inlägg att läsa.

Har ju som sagt pluggat en hel del idag och tänkte dela med mig med en liten del utav mitt arbete. Det handlar om lycka, man ska skriva hur hinduer och buddhister ser på lycka och till sist hur man själv ser på det. Här är ett litet stycke ur vad som är lycka för mig.

"..Mina nära och kära är de som gör mig som lyckligast och får mig att må bra. När jag har det jobbigt eller massor att göra i skolan osv. är det de som får mig att ta mig igenom det. Jag lever för mina vänner och min lycka bygger på att de mår bra. Kan låta lite krystat men det är så det är faktiskt. När någon av mina vänner mår dåligt drar det ner mig också och jag gör vad jag kan för att få den att må bra igen. Jag är en väldigt positiv person och tror att livet blir lättare då. Om man försöker förbise de dåliga sakerna och fokusera på det bra i de som inträffar känns allt mycket bättre och roligare. Jag tror på karma, att om jag gör bra saker så får jag igen det senare på något sätt..."

"..Att veta att jag har personer som älskar mig för den jag är gör mig till den lyckligaste på jorden..."




Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback