Bitter End


Hejsan på er! Jag har det bara bra här uppe och nu är redan andra dagen slut. Igår var jag, Lee (min kusin) och Jenny (hennes kompis) och solade nere på badhuset först. Dom solariumen var läskigare än dom hemma och jag brände mig lite grann i ansiktet men det har gått ner nu. Efter det tog vi det lugnt och bastade ångbastu och fixade iordning oss. Sen gick vi bort mot den lilla staden, åt lite lunch och hann med några affärer också innan dom stängde. En helt fantastisk sak som jag tycker att vi borde ha nere hos oss också, är rumpvärme på bänkarna vid busshållplatsen! Det är ju jättemysigt när det är iskallt ute och man tror att man ska frysa ihjäl i väntan på bussen som aldrig vill komma i tid. Det ska jag minsann fixa ner till oss också när jag blir stadsminister, orättvist faktiskt. På kvällen kom Lee's kille Daniel hit och farmor tog fram massor med gammla filmer på mig och lee när vi var små. Det var en hel del blandat, några filmer förstod jag mig inte riktigt på. Hur kul är det att se en bebis som bara ligger och sover? "åhåhåh hon sover, det här måste vi filma och bevara!" Hmmm.. Men jag och min kusin brukade alltid sjunga och dansa inför farmor och farfar när vi var hemma hos dom och det har dom såklar också på film. Helt underbart kul att se på, tårarna sprutade och jag trodde att jag skulle avlida av garv! Vi var så fullt seriösa också det är ju det som är det roligaste. Förstår inte hur farmor och farfar kunde sitta och titta på oss live utan att skratta, vi såg ju jättelöjliga ut. Förlåt Lee, men att åla runt på golvet är nog inte riktgit dans även fast man gör det till musik. Hahahha jaa, dom där filmerna ska jag garanterat visa på mitt bröllop eller något, vilken talang man hade redan på den tiden hööhööhöö...

Börjar bli riktigt trött nu så det får bli en snabbspolning utav dagen, hoppas att ni överlever hihi. Idag väckte Tim mig vid halv ett och det underbaraste var ju att då var klockan bara halv tolv (vintertid you know). Segade någon timme först sen blev det bowling, veem vann veeem vaaan ? Nejmen Ida Levedal Nilsson grattis till första platsen. Sen åkte vi en sväng till Dollar och där köpte jag med mig lite sminkgrejer och sen bidde det middag på det. Efter middagen åkte jag, Lee och farmor ner till stan och gick på bio. Vi såg Bröllopsfotografen och vi kan ju säga att jag och Lee drog ner genomsnittsåldern en del. Men den var riktigt skoj tycker jag, och han som har huvudrollen var ju stencool. När vi kom hem där ifrån gick vi hem till Jenny en stund och lekte i hennes turkosa rum.

Det finns väldigt speciellt folk i norrland, bara så att ni vet liksom.



Kommentarer
Postat av: jennyyyyy

absoluuuut inget fel på mitt turkosa rum nejnej! :D

2009-10-26 @ 01:15:53
URL: http://jjennybylund.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback