Be Near


tummen upp för den här helgen!
(min lugg dog där i regnet när det var som värst så Ida och Josefine försökte rädda mitt hår så gott det gick)


Både jag och Ida jobbar ju så känns inte som om att det finns så himla mycket att blogga om. Sen är man ju helt död sen när man väl kommer hem och orkar knappt med något. I torsdags var vi båda lediga och firade det med shopping! Är helt jävla luspank nu men det var värt det, fick med mig tio saker hem. En jeanskjol, en blommig kjol, en gammelrosa spetsklänning, ett datorfodral med nitar, en grå/brun mössa, en svart mag t-shirt, en svart transparent skjorta, ett par solvriga solglasögon, ett halsband med kulor och något mer som jag inte kommer ihåg just nu ehehe.

Men nu i helgen har det hänt grejjor ska ni veta! (och nu kommer ett hiiiiimla långt inlägg, förlåt för det men fingrarna bara drogs med!)

I fredags grillade jag, Ida, Josefine, Fanny, Felicia, Emma, Emma, Alicia, Amanda och Johanna (Fannys skånska kusin) här hemma, jag var som vanligt grillmaster och lyckades grilla allt perfekt! Lite senare dök Andreas, Amadeus, Jonte och Niclas och efter en stund även Josefine, Linnea och Amanda! Vi hade en riktigt trrrrrevlig kväll som innebar nakenbad, nagelmålning (det står nu ett stort A på min högra tumnagel), skratt och musik!

Igår var det äntligen Lasse! Vi har gått och väntat sen i Janurai, kändes sjukt konstigt att det redan hade blivit den 7e Augusti liksom. Vi åkte in (efter cirka två timmars sömn eheh) så att vi var där till 10.40 så att vi skulle få vip-band som de första 800 skulle få. Det visade sig vara 17 personer där när vi kom och det blev kanske tjugo till under hela dagen tills ungefär vid fyra då det utökades lite mer när det var en timme kvar till insläppet på konsertområdet - det visade sig alltså att vi kunde ha kommit dit även vi klockan fyra och fått sömn. Menmen vi hade det trevligt i regnet med Johan, Oskar, Lukas och deras vänner!

Det var insläpp klockan vid fem ungefär och då var det fyra timmar kvar tills att konserten skulle börja så vi invaderade café-tältet och beslagtog två soffor med bord och massor med stolar. Där tillbringade vi de timmarna med översvämmad mark (skorna badade liksom när man hade dem nere på marken ni ska få se bilder sen) och jag köpte té för 25 kr och EN(!!!) våffla för 55 kr. Jävla rån. Men gott var det med lite varmt. Försov mig till bussen så glömde regnjackan……… Så var ju ganska så blöt och kall hela dagen.

Men ja konserten då - den var helt jävla underbart bra! Och slutet var rent utav magiskt, med fyrverkerierna precis bakom scenen. Nej det går verkligen inte att beskriva hur jävla härligt det kändes att stå där och höra hans underbara musik live.

Hemvägen är ju en historia i sig den också men försöker ta det korfattat (eh eh). Under näst sista låten så börjar det ÖSREGNA. Jag hade tagit av mig jackan för att det blev så varmt när man stod så nära inpå alla, och kom inte åt väskan så när konserten slutade var jag redan dyngsur och det kändes rätt så ovärt att sätta på sig jackan. Precis när alla vänder sig om och ska börja gå så slår blixten ner och det börjar åska rejält. Hela stan blev upplyst, riktigt mäktigt att se men samtidigt skrämmande då det var kanske två-fyra sekunders mellanrum mellan blixten och åskan vilket betyder att det var jävligt nära. Jag och Josefine gick och höll varandra i handen och Ida, Fanny och Felicia gick och höll varandra i händerna bakom oss så att vi inte skulle tappa bort varandra som vi redan hade gjort med killarna. Alla var svinhungriga så vi drog oss mot Slussen där det blev McDonalds. Satan vad gott det var! Sen åkte jag till Telefonplan där mamma, pappa, Carro (min arbetskollega) och hennes pojkvän hade ätit middag ute så jag fick skjuts hem därifrån och de andra från Liljeholmen och Tumba. Den hemfärden var ju.... eh speciell. Alla förutom Carros pojkvän hade druckit och var ju lite på lyset och sa konstiga saker som de tyckte var otroligt kul haha heregud……  Som när mamma beställer en banan-milkshake från drive through;en och pappa lägger till "utan skal!" och alla börjar fnissa hysterisk……… Eheheh kuuuul.

När jag väl kom hem så kastade jag på mig mjukiskläder och hoppade direkt ner i sängen. Idag vaknade jag runt tjugo över ett och sen dess har jag kollat på film. Så jäääävla skönt, är ju sjukt död i hela kroppen och huvudet idag!

Och snart blir det film igen på 6an och medans så kommer jag ladda upp bilder från helgen!

Kommentarer
Postat av: Rosanna

Hej långt inlägg

2010-08-08 @ 23:17:02
URL: http://blogg.veckorevyn.com/rosannasverin

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback