It's Okay


en osminkad och rosig emilia med två onda sår mellan ögonen.


Hajhaj. Igår var blogg.se lite snurrigt och ville inte fungera på hela kvällen.

Ja ni. Tumult och kaos är nog två ledord för gårkvällen. Just nu är allt väldigt… förvirrat. Mitt i allt försökte jag plugga inför provet som vi hade i samhällskunskap/ekonomi men det gick väl sådär.

Inför provet idag så tog jag och Ida en tidigare buss och tåg för att hinna inhandla en varsin energidryck. Provet gick bättre än mot förväntan och nu är jag fri från skolarbete på hemmafronten en bit framöver.

Hade bild idag. Kom igång väldigt bra denna gång om vi jämför med förra lektionen då jag satt och läste ELLE magazine, lyssnade på bra musik i mina hörlurar och åt choklad. Hela lektionen. I två timmar.

Jag och Stella har bestämt vad vi ska göra på grupparbetet som är att man ska göra en"välkomsttavla som finns i flygplatser i ankomsthallarna för en stad". Förstår fortfarande inte hur Yuping kom på den idén.

Ja våran bildlärare heter Yuping. Yuping Wang.

Men i alla fall vi ska fota. Stockholm såklart och med temat "vinter". Passande? JA. Enkelt? JA. Roligt? JA.

Efter skolan sprang jag upp till Fullersta och solade i 20 minuter och är nu en lite mer rödare och rosigare Em's, stannade i Tumba C och köpte semlor och choklad och åkte sen vidare till jobbet där jag satt och läste i typ en och en halv timme medans jag knaprade på min choklad. Mysigt.

Snart är det mat här hemma. Puss.

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback