You'r The One


Är det fetaste tisdagen så är det!

Började dagen med att (som vanligt) kuta som satan till bussen. Imorse ringde Emma mig när jag stod i hallen och då skulle hon precis kliva på bussen. Så hon distraherar busschauffören och får honom att vänta lite medan jag springer som jag aldrig sprungit förr och hinner med bussen. Ganska bra jobbat om jag får säga det själv. Tack Emma! Måste lära mig att gå ut till bussen i tid för det här funkar ju inte...

Dagen rullade på som vanligt om samhällsprovet gick helt okej. Gjorde mitt bästa och nu får jag bara vänta och se hur långt det räckte. Är nöjd med det jag lämnade in iaf.

Sista lektionen, musik, var inställd så slutade två timmar tidigare. Efter att ha hoppat glädjeskutt med Johan, Carro och Anton åkte jag till Södertälje. Var framme runt två och började inte jobba för än vid fyra så gick och satte mig på Kafé tratten och myste. Eller myste och myste.. jag pluggade spanska och smaskade på lite gott.
Innan jag gick och jobbade sprang jag in på H&M och hittade massor med snygga smycken, hade lite bråttom men fick med mig två ringar och ett par örhängen iaf.

Jobbet flöt på ganska bra. Kände att jag var lite i min egna värld idag. Jag springer runt i min egna lilla bubbla har jag och Simon kommit fram till. Det var kund idag som kommenterade att det syntes att jag hade toppenkul i snabbkassan. Han var helt störd. Fast på ett bra sätt. Ibland träffar man på riktigt roliga människor faktiskt..

Kom hem runt halv nio och värmde på lite middag, spagetti och köttfärssås. Har börjat fixa lite på min grupps powerpoint som vi ska ha när vi redovisar imorgon. Vi ska prata om det trettioåriga kriget i en halv timme. Det jag kan om det än så länge är att det varade i trettio år ungefär.. Aa nu förstår vilken nivå det är på. Men hatar när allting kommer samtidigt för då hinner man bara göra allting halvdant! Men vi bestämde att vi skulle träffas vid nio i skolan imorgon hela gruppen och fixa ihop det på något sätt. Det får bli lite som det blir.

Det är ju som sagt fettisdagen idag och jag hoppas att ni alla har svullat semlor! Det är ju enda dagen på året som det är helt okej att göra det liksom... Det har jag gjort iaf! Mår lite illa av grädden nu efter men det var ju gott när jag åt den så det är så värt det.

Juste min lillebror och hans kompis fixade ett nerladdningsprogram till mig så nu kan jag ladda ner direkt ifrån youtube. Så otroligt underbart - Och det går asfort också! Muuuusic is my drug

Men nu ska jag upp och dusch en snabbis och sen ner till datorn igen för att fortsätta the hard work! Men ni får ha det så bra och sova jäääääättegott. Puss på er, ni är bäst!

 


Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback