Tell me why

Guuuuud! Första skoldagen har ju Ida redan skrivit om, så jag vette fan vad jag ska skriva x)
Jag kan dock säga att jag är så in i helvete trött... Haha, Sara ringde och väckte mig 07.56 (jag skulle upp 8.10) och ville kolla när hon skulle komma till mig på morgonen för vi skulle göra i ording oss tillsammans. Det var lugnt att hon ringde, för jag var nästan vaken men jag hade gärna legat och dragit mig i en kvart till.
Sen så kom sara typ runt 8.05, det var precis så att jag fick i mig linserna.
Det var väldans mysigt där på morgonen, när vi var klara så satte vi oss i mitt rum för att kolla på tv (jag är superlycklig eftersom jag fått kanaler inkopplad till min tv, eftersom vi flyttat upp stora tv:n!) och åt frukost bestående av ett glas juice och vindruvor.
När vi kom till skolan så var klockan prick kvart över så vi fick springa till våra klassrum. Vi har fått ett nytt klassrum, och Saras klass också och vi har i samma korridor. Så vi kan vara med varandra även när vi har lektioner ;) Haha.
Tänkte skriva lite om förra veckan.

måndagen kommer jag inte ihåg vad jag gjorde, men på tisdagen så åkte jag och mamma iväg långt bort för att köpa jord och blommor. Resten av dagen så hjälpte jag till i trädgården med att plantera och klippa gräsmattan.
Haha, det hände en kul grej faktiskt. Det finns en Skaldjurs&Fisk-bil som brukar åka runt här typ 3 gånger om året. Och dom kom den här dagen när det närmade sig kräftskivs-dags. På vår framsida så har vi ljusstensättning, och det dras flygmyror dit så dom kommer och invarderar hela framsidan (det är jätte äckligt, för som är i hela luften och över hela marken!) och det hade dom gjort idag. Så en kille hoppar ut från bilen och börjar gå upp mot våran dörr, plötsligt hör man ett ljust tjejskrik och killen kommer rusande nerför våra trappor med pärmen över huvudet och kastar sig in i bilen. HAHA! Sen satt dom (det var tre killar) och snackade en stund i bilen och dom blickar upp mot trappan på baksidan som jag och mamma sitter i. Så han tar mod till sig, ett djupt andetag (xD) och går ut från bilen och går upp till staketet och säger: Killen: Hej, skulle ni vilja köpa skaldjur eller fisk?
Mamma: Nej tack, inte den är gången.
Killen: Jaha, okej. Tar en djup suck och går ner till bilen igen.
Haha, stackars kille som liksom äntligen vågade sig ur och sen så ville vi inte köpa x)

onsdagen så åkte jag, Emma och Sara in till sta för att se skräckisen "Barnhemmet", fyfan alltså jag och Sara satt ihopkrupna mot varandra och höll för ögon och öron så fort det blev läskig musik. HAHA. Men det hjälpte inte att hålla för öronen för man hörde ändå! x)
På kvällen åkte vi tre ner till strandparken och grillade marshmallows, lyssnade på musik och hade det allmänt trevligt. Där vi satt så finns det två fågelskrämmor lite längre bort, och jag lovar dom rörde sig lite längre fram för vaje gång jag kollade på dom! Så vi flyttade från grillen till bryggan.
Imellan allt så åkte Emma hem till sig för att hämta övernattningssaker för hon skulle sova över hos mig.

torsdagen så åkte jag på massage kl. 14.00, jag skulle egentligen bara fått det i en halvtimme men min lillebror Oliver sa att han inte orkade (han satt och spelade tv-spel!, vem fan säger nej till massage!?!) så jag fick det i en hel timme. Det blev helkroppsmassage, det var jätte skönt, men detkittlades på insidan av låren, i knävecken och på fötterna. Jag fick nypa mig själv i armen för att jag inte skulle börja asgarva! x)
På kvällen skulle vi haft grillkväll nere i strandparken med några pojks men det var så jäkla blåsigt så vi fick ställa in allt! :(
Istället åkte jag och Sara till Tullinge och kollade på innebandymatch och träffade Adam, Saras pojkvän, vi var väl där i 40 min och sen köpte vi sesamkakor och några remmar med oss som vi åkte ner till strandparken med och mumsade på. Tack Sara för att det är så skönt och enkelt att få prata med dig!

fredagen tog jag det bara chill, men på kvällen kom Manda för vi skulle ha filmkväll. Vi kollade på Chocolat med Johnny Depp, gosh vad sugen på choklad man blev + det var en väldans bra film med smarriga Johnny med ;)
Sen åt vi middag hemma hos mig, grillat och äntligen kunde man sitta ute igen utan att frysa halvt ihjäl...
Efter det så var detsnabbt in för att kolla på Rush Hour 2, så jävla grymt bra den är! Älska Jackie Chan och Chris Tucker ! ;P

lördagen gick jag till Sara på morgonen för att vi skulle gå ut på en promenad med Irma, på vägen så gick vi till Johanna och pratade med henne om kvällen. Irma höll på att dö av tråkighet. Sen gick jag hem för att äta lunch och sen var det bara att packa alla kläder, smycken osv. för att gå till Sara för att göra iordning oss inför Voice08. Vid fyra åt vi middag och vid fem så gick vi till bussen. Vi mötte Mimmi, Strand och Linnea på stationen och så mötte vi upp Ida som precis kommit hem från Portugal inne i stan. Väl inne i stan så var det kaos, det var väl bra musik och så på voice men det var mycket trängsel och bråk! När allt var slut blev det änu mer kaos. Man kunde liksom inte gå själv utan blev knuffad av massorna. Klockan var halv lva när vi äntligen på tåget (då hade det tagit oss en halvtimme till stationen, det borde tagit 5-10 min!). När vi var i Tumba såvar vi vrålhungriga och sprang till McDonalds för att få i oss mat, och tror ni inte att dom hade stäng klockan 23!? Så jag ringde mamma som skulle hämta upp oss i Tumba att vi skulle gå till Statoil för att köpa korv. Mamma åke hemmifrån då och hämtade oss från Shell, och skjutsade ss till Statoil där vi fick i oss den efterlängtade maten! Vi sprang in i butiken och rusade fram till kylen med cola haha! Han som jobbade där bara garvade åt oss, och vet ni? Jag fick rabatt på min french
hot dog med cola, det skulle ha kostat 38 kr, men jag fick betala 20! ;Ox) MOHAHAHHAHAHAH! Alla utom Manda och Emma sov hos Sara den natten. Vi sov i hennes dubbelsäng, fyra stycken det var asvarmt å jag sov utan täcke men det funkade. Vi somnade inte förens kl 5!!
söndagen så tog jag det chill hemma, vi hade egentligen bestämt att vi skulle ha grillkvällen idag istället, men såklart så spöregnade det! På måndagen hade vi spa-dag hemma hos Sara, det var jätte mysigt! Det var jag, Sara, Ida och Emma. Vi bastade, hade ansiktsmask, hårinpackning och grejor! Jätte mysig dag tjejer, tack för det!

Ett speciellt tack till SARA som förgyllde mina sista sommarlovsdagar! Det har vart super, tjejen! <3

Pussar och kramar, nu somnar jag snart här, Emilia

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback