Min eftermiddag i stan

Godmorgon höll jag på att säga. Men nästan i alla fall.
Hann inte, eller rättare sagt orkade inte skriva igår så berättar om vads om hände igår nu.
Direkt efter skolan kom mamma och hämtade mig och åkte in till stan. Min mobil hade helt knullat upp sig, så mamma hade stått och väntat på mig i kanske 10 min och ringt och ringt till min mobil innan hon kom på att hon kunde ringa Ida. Så fick värsta utskällningen i bilen att hon hade ringt mig hundra gånger. Ida berättade också inne i aulan att hon hade skickat flera sms till mig som jag inte hade svarat på.
Så när jag satte mig i bilen så stängde jag av mobilen. Först gick det inte, men efter kanske någon minut funkade det. Jag tog ur batteriet och sen försökte jag starta den igen. Men det tog en k v a r t innan mobiljäveln gick igång! Och då hakade den upp sig och jag fick typ 2000 sms. Okej jag ska inte överdriva, men 14 sms hade jag fått.
Och efter det var mobilen jätte seg, och höll på och var kosntig hela dagen. Jag fick inga leveransrapporter, men ändå så svarade folk och sen kom det typ 20 stycken samtidigt! Sen så gick det inte att skicka sms till Chrippa, men till alla andra funkade det. Och bara bläää! Jag hatade verkligen min mobil igår.

Men i alla fall. Vi gick till stureplan och gick runt där omkring. Och sen gick vi in i en butik som heter Antikt, Gammalt och Nytt. Dom har verkligen hur fina saker som helst! Deras smycken är gudomligt vackra och det är helt överkomliga priser. Men dock så är butiken yttepytteliten så man får inte ha stora väskor eller någon stor jacka om man ska in där för då välter man nog allting. Dem har jätte mycket smycken så det var jätte svårt att bestämma sig - men tillslut hittade jag ett halsband, örhängen och ett armband som jag tyckte om.
Efter det så gick vi till Gallerian och satte oss för att fika, jag tog en brownie. Gud vad god den var, och hur mättande som helst! Så jag ritade några mountains på den, med grädde på toppen så att det såg ut som snö. Finfint.
Sen gick vi tillbaka till stureplan och gick in på Accessoarize och där köpte jag världens sötaste kuvertväska som matchar mina skor. Det är nästan exakt samma färg som på skorna, en liten aning mörkare men jag tycker att ser ser fräschare ut om man inte är superduper matchad. Haha.
Sen så köpte jag en ny foundation, MaxFactor miracle touch hur bra som helst, och lösögonfransar med glitter på. Nu längtar jag som fan till Brobel!
Lägger upp bilder snart när jag har tagit kort på väskan också.
PUSS PÅ ER, EMILIA.

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback