När snön kommer fram går pojkarna ut och leker

Det blev ganska långt (som vanligt) men tänkte om det var någon som var superintresserad så får ni läsa. Annars skit i det.

Okej igår då.. Fick ett sms om jag ville komma hem till Chrippa. Först så tänkte jag.. vafan, nej det vågar jag inte! Men sen så tänkte jag att vi måste ju träffas nån gång ändå, så jag sa visst.
Vi gick till busshållsplatsen och jag stod och väntade med mina kära vänner vid deras busshållplats eftersom deras buss skulle komma innan min. Försökte övertala någon att hänga med men ingen var särskillt sugen på det eftersom de inte känner någon av killarna.
Min buss kom innan deras så fick springa över snabbt för att inte missa den och väl på bussen satt jag med Elis, Anton, Robin, André och Emil. Vi stod och pratade om hemkunskapssaken vi ska lämna in nästa vecka.. Den är helt sjukt svår!
I alla fall. Hoppade av vid toppvägen och mötte Chrippa som stod och väntade på andra sidan vägen.
Vi gick hem till honom och där var Calle och Orre, de satt och spelade Need for Speed som vanligt. Haha, jag försökte spela men fattade ingenting. Sabbade nog lite för dem, men de får skylla sig själva som gav mig kontrollen! Haha.
Vi satt bara och snackade mest, haha det är så kul att lyssna på när killar pratar.. Kan man roa sig med länge! Och snacka om att de är inne i spelen de spelar, haha.
Sen så gick Calle och Orre hem te Calle för att släppa ut hans katt och typ käka middag.
Så jag och Chrippa satte på Vem vill bli miljonär och började spela det. Jag ägde som fan, haha. Eller inte men var bättre än honom i alla falla, tss.
Sen så tröttnade vi på det så satte på en film, Tomb Raider, men vi kollade inte så mycket låg mest och myste och pratade.
När vi hade sett kanske tjugo minuter så skickade Calle ett sms att vi skulle göra iordning oss för att gå ut och åka pulka! Haha, så Chrippa gick och klädde på sig mer och jag fick överleva med mina jeans och skinnjacka. Men jag klarade mig faktiskt eftersom jag hade satt på mig långkalsonger på morgonen eftersom jag frös så mycket!
Så vi gick ut, och jag höll på att ramla hela tiden eftersom det var is direkt under snön. Så gick och höll i Chrippa krampaktigt för att inte slå ihjäl mig!
Calle och Orre kom ut, och vi började gå till backen.
Efter en stund så kom Davve också som de hade lurat ut, han vägrade åka! Haha, men jag gjorde det två gånger iaf.
Första gången så åkte jag tefat och kom typ nerför halva backen, lyckat.
Sen satt jag bakom Chrippa på en snowracer, jag höll på att flyga av hela tiden. Men jag kramade om honom så hårt att han inte kunde andas! Sen så mulade Chrippa mig, såg ut som ett jävla monster. Gulligt!
Vid tio i sju ringde mamma och undrade vart jag var, jag skulle ha kommit hem till sex men hade helt glömt bort tiden! Så hon hämtade mig vid busshållplatsen tio minuter senare.
Fick värsta utskällningen för hon tycker att det är jätte konstigt att jag umgås med killar jag aldrig vart med förut och att jag inte känner dem och blablabla.. Jag förstår att hon är orolig, men samtidigt så måste man ju umgås med någon för att lära känna den. Eller hur? Och sen så har jag faktiskt träffat dem innan och de gick i min skola två år samtidigt som mig. Så helt okända är dem absolut inte!
Sen så var det snabbt hem, äta och byta om och sen bar det iväg till yogan.
Idas pappa Uffe kom inte upp för Tornbacken så de fick köra runt allt, men vi kom fram i tid. Det gick bra på yogan, Tess är en så bra instruktör!
Efter yogan så sov ju Ida hos mig, vi fick ostkaka av mamma och jobbade med hemkunskapen tills klockan 00.00.
Vi vaknade vid halv nio imorse och var helt slut. Fick ont i ryggen av sängen. Min nya säng är ganska hård! Det är ju egentligen en bäddsoffa men jag måste ha den här för att se om jag verkligen vill ha en dubbelsäng. Och om jag vill det så ska jag köpa en ny!
Fick skjuts av pappa till skolan, och resten av dagen har bara varit konstig.
Men nu ska jag fortsätta kolla på Fantomen på Operan. Hahah!
PUSS PÅ ER, EMILIA
 
Jaja, ni är väl inte så intresserade av det här, men ville bara skriva av mig..

Kommentarer
Postat av: F E B B

mja jag vet inte..hoppas det iallafall!

2008-11-25 @ 16:53:28
URL: http://febb.blogg.se/

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback