delar med mig av min vishet

shooosan, jag tänkte dela med mig lite av min viset... ^^ taha. På svenska lektionen i veckan som var så läste vi en text om bland annat koalabjörnar. Så det jag lärde mig var alltså; att när koalahonan blir brunstig så ger hon ut en speciell doft. Och då känner koalahanen som bor i grannträdet den doften och tänker "mums" och springer direkt dit och ställer sig under honans träd och då blir honan jätterädd och klättrar högst upp i trädet, men då klättrar hanen efter och då har honan två val, antingen låta sig bli våldtagen eller ta självmord och hoppa. Och hälften väljer att hoppa. Det är en av anledningarna till att koalabjörnarna håller på att dö ut. Men usch vad hemskt. trodde inte att det var sant när jag läste det, men det var det tydligen. Såpp nu har ni lärt er nått nytt idag, "man lär sig nått nytt vare dag" tihii ^^. pusshej ida <3


Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback