Julmani

Nu har jag kommit hem, och jise (uttalas schajse, vet inte hur man stavar det) vad kallt det är att åka moppe! Imorse var det tillochmed frost ute. Så rumpan var helt bedövad när man kom fram till skolan för sitsen var så otroligt kall.
Mitt busskort börjar gälla imorgon, men jag kommer nog inte börja åka buss förens det typ snöar ute.
Haha, nejdå. Men i alla fall tills det blir så kallt att man tror att man ska frysa ihjäl, då kanske man ska börja fundera på att åka buss till skolan. Taha.
Det är så kul på vintern, när det är kramsnö ute.
För det blir alltid snöbollskrig mellan "Tumba-sidan" och "Bremora-sidan", alltså det är två busskurer precis mittemot varandra med vägen imellan och ja från den ena busskuren åker man åt Tumbahållet och från den andra upp till Bremora, så det haglar bokstavligt talat snöbollar genom luften när det är många människor (alltså från skolan) på båda sidorna.
Haha, det är ganska kul, men däremot så vill man ju själv inte bli träffad.
Jag tänkte skriva om att jag älskar julen härom helgen men jag orkade inte så vi tar det nu iaf, taha.
Nämen allvarligt, julen är en otroligt underbar tid på året.
Man känner sig sådär lycklig nästan hela tiden.
All god mat man äter, träffar släkten oftare och så.
Haha, ni måste komma hem till mig på julen det är ett måste.
Jag dekorerar allt som går att dekorera inomhus, det känns som om man bor i tomtens verkstad eller något.. Haha.
Jag sätter upp julpyntet den första december och det åker ner där i mitten av januari.
Jag får ta kort när det blir juletider så får ni ta del av min jul-mani. Haha.
Nu ska jag läsa FRIDA som kom till mig igår, och sen kanske jag tar upp min bok.
Juste jag har beställt böcker, uppföljare till mina älsklingsböcker (två utav dom iaf, haha jag vet inte huur många böcker som är mina älsklingsböcker.) det var iaf de här jag beställde:
"Bläckdöd
", av Cornelia Funke. "När jag hör din röst" och "Ljudet av ditt hjärta" som är fortsättningarna på "Om jag kunde drömma" som är skrivna av Stephanie Meyer.
Bläckdöd är uppföljaren på "Bläckhjärta" och "Bläckmagi".
Jag säger bara att jag älskar alla dessa böcker dom är precis my kinda bokstil, jag är en riktig bokmal. Haha.
Sen så ska "Om jag kunde drömma" bli film, jag är riktigt förväntansfull på att den ska vara lika underbar som boken!
Men den heter orginaltiteln, alltså "Twilight", och killen som spelar Edward (Robert Pattinson) jag säger bara MUMS!
PUSSAR EMILIA

Och här får ni en bild på snyggingen, som Edward Cullen.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Taha Emilia, du måste vara så svenne man kan bli x)

Det stavas scheisse, darling xP

<3

2008-10-01 @ 11:59:51

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback