I will never forget


Igår var en riktigt skön dag för vi hade bara två lektioner, svenska och samhälle. På svenskan skulle vi göra något lite roligare eftersom vi bara har fått göra diagnoser hittills. Det började med att man skulle rika ett självporträtt, inget avancerat utan lite snabbt bara. Sen skulle man känna i sitt ansikte "känn med båda händerna hur ni ser ut, har ni stor mun eller liten mun.." Sen skulle man skriva ner tio ord som beskrev sitt ansikte, jag skrev små öron, små ögon, glad mun, långa ögonfransar och runda kinder. Utav dom tio orden man hade skrivit upp skulle man sedan skriva en dikt utav typ "Jag har små öron och jag ser med mina små ögon, min mun den är glad om jag gillar choklad.." Det var en lite udda uppgift men riktigt rolig eftersom hela klassen är så fjantiga och det blev som ett enda stort dagis. Den andra uppgiften var ändå värre, man skulle tänka på en person som man tycker om och sen skulle man tänka OM den här personen skulle vara en hustyp, vilken hustyp skulle den vara då? Eller växt, fordon, tid på dygnet, ett djur eller årstid? Jag tänkte på Emmapemma, för mig är hon ett slott, ett äppelträd, limosin, soluppgång, liten björn och sommar. Kan ni gissa vad man skulle göra med dom här orden sen då? En diiiiikt såklart, wiiie.

Du är en otrolig vän med stort hjärta, därför slott
Du lyssnar och din famn är stor och trygg, därför äppelträd
Du är så oerhört vacker, därför soluppgång
Du är snäll och söt, därför liten björn
Du är värd det bästa, därför limosin
Du är född i Juli, därför sommaren
"Du är bäst och jag älskar dig"


På förra samhällslektionen fick vi låtsas att vi hade kommit till en öde ö och vi skulle planera hur vi skulle göra för att överleva där och igår fick vi redovisa det vi hade kommit fram till och Monika pratade en del om demokrati och diktatur.

Hinner inte berätta om vad jag gjorde efter skolan så det tar vi när jag kommer hem, ha en otroligt bra dag för det är ni värda allihopa! Och gå ut och njut av solen för tusan!


Kommentarer
Postat av: emmmmmmmmmma !

vilken fin ! älskar dig ida :) <3

2009-09-07 @ 00:03:04

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback