Hej Jag Heter Ida & Jag är En Zombie...


Tjulululu, jag somande vid halv tre igår och var tvungen att gå upp sju idag. Roligt. Jag tvingade in mig själv i duschen och klädde på mig i sömnen. På bussen satt jag och kämpar för att inte somna och sen när jag kommer till tumba och åkte upp för rulltrappan som en zoombie möter jag filip som åker förbi på den andra rulltrappan. Lite smått pinsamt sådär, hade inte räknat med att träffa någon jag kände så tidigt på morgonen. Men han hade varit och gibbat inne i stan så ha nvar lika trött han. När jag väl kom till coop i södertälje trodde jag att Bea bara skulle visa mig lite saker och berätta hur allt gick till. Men det första hon gör är att sätta mig i kassan och låta riktiga människor komma till min kassa. Det är faktiskt krångligare än vad man tror. Massor med olika knappar och koder till alla grönsaker och frukter. Men jag har lärt mig koden till bananer, det är 94011 ifall någon undrade. Eftersom det var min första dag så tyckte in Pernilla att jag skulle jobba så länge, så vid 11 slutade jag och Emilia kom och mötte mig. Vi gick runt en stund och ledade efter present till Josefine och hittade två söta linnen ganska snabbt. Jag fick gå och hålla i Emilia hela tiden eftersom hon inte kan gå på ena foten, stackarn. Men när vi hade hittat present gick vi och åt lunch i någon timme. Det var svindyrt. 90 spänn för en paj och en cola. Shit pommes frittes liksom. Men det var bara att betala och se glad ut. Jag och Emilia åkte hem till Angelica och vi var där fram till sju för då åkte vi upp till Josefine. Som ni kanske redan vet var det Josefines födelsedag idag och det firades med saft, bullar och goda vänner. Det var lika mys som vanligt, men böjar bli lite trött nu eftersom jag inte har sovit särskillt bra/mycket dom senaste veckorna.

Imorgon blir det upp tidigt igen för att jag ska jogga på förmiddagen sen på kvällen ska jag och några gullungar från språkresan förra sommaren träffas inne i stan och köra lazerdome och äta middag. Ännu en toppen dag!

PUSS IDA

Kommentarer

Kommentera gärna en söt kommentar här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (bara Emilia och Ida ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback